![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Manual till Train sim world med info Simulatorn och om loken vagnar kortkommandon tidtabeller etc
Länk Har man åsikter om TSW kan man skriva här (buggar etc) https://forums.dovetailgames.com/forums/train-sim-world-csx-heavy-haul.21/ Även submit a ticket är en modell. (jag har tagit upp här loken som stannar upp vid 10 mph och att på svenska tangentbord går det inte att ta tillbaka autobrake) Fick tillbaka svar på autobromsen We have a potential fix for this issue that will be released over the coming days. Lite småkul video (han går ur loket han kör och går till bakre loket och sedan fortsätter han att gå i tåget fastän det går i 60 mph) Senast redigerad av jorgen3 den 2017-03-17 klockan 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Jag kanske är naiv eller så men hade förbeställt spelet genom DTGs 20%-rabatt. Men med tanke på att jag har hört om alla fel, samt det faktum att min PCs grafikkort är alldeles för svag (Den överhettar i TS utan hjälp av extern kylning i form av en bordsfläkt, samt har laggat enormt mycket i Watch Dogs & Wolfenstein när de kom ut 2013) så har jag nu begärt en återbetalning av spelet! Jag må fatta fel beslut i impulsköp och lockpriser, men jag borde hålla vad jag har lovat mig själv: att vänta till att köpa spelet tills en route editor och mer content släpps ut till TSW, och att jag har en bättre PC. Tills dess så stannar jag hos TS för det är ruttbygge jag gör. Har dessutom noll intresse för amerikanskt järnväg!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Nu har jag provat. Det känns mer som spel än tågkörning. ![]() I stora bangården med massor av vagnar så blev röd FPS, det belastar grafikkortet mycket tyvärr. Ute i naturen visar grön 30 i FPS. Jag tycker bättre om TS20xx. Lite besviken faktiskt. Jag låter framtiden utvisa, så får vi se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
En sak till, TSW kräver dyra snabba datorer tycker jag är synd för de som har knapert med ekonomi.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2016
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Detta med fps är ju lite svårt. Vi vill ha fina lok vagnar (mycket polygons) och fin natur och svajande träd etc och tågen ska vara realistiska (går åt en del datakraft för detta) och vi vill ha bra fps på våra datorer.
Går ju inte ihop detta. Men kör man Run8 med den naturen (eller brist på den) så har man 100 i fps. Vet när Railworks kom då hade jag mellan 1-5 i fps på min dator och jag kunde inte köra den på flera år tills jag köpte en ny dator. Då var det ju MSTS som vi använde oss av och den var "lättkörd" Det är ju samma här som jag ser det att ska utvecklingen gå framåt måste vi hänga på med ny hårdvara. Men sen går det kanske att otimera den mera men om dovetail gör det genom att göra simulatorn sämre tycker jag det inte är värt det. För om några år så har vi kommit kapp den hårdvara mässigt ändå. Men sen förstår jag inte folk som vill ha 60 fps, tittar man på tv är det 25 fps tror jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2016
|
![]() Citat:
Det stora problemet med optimeringen just nu är när man har en stor consist, kör du ett lok ute i skogen så får jag lätt 50 - 60 fps men direkt du drar på några vagnar som är 1km långt så går fps direkt ner till 15 - 20... Dom kommer troligtvis att fixa optimering osv i framtiden utan att folk med ''Värsting datorer'' nu ska behöva uppgradera för att kunna spela det.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|