![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Byggbom
![]() ![]() ![]() //Crille |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Hej!
Nu har jag installerat SP2. Och det funkar bra. Två fel har jag upptäkt. STL Kontaktledningsstolpar är fundamentet genomskinligt. STL Tavlor med text man skriver in själv är texten nere i marken. Och en grej som behöver uppdateras sedan tidigare är. STL U tavlor med text man skriver in själv, syns dåligt på långt håll. Texten ser inte ut som på övriga tavlor.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Har installerat SP2 utan några problem jag också.
Fundamentet får vi väl åtgärda när vi fixar texturerna till återledningen, se STL-tråden. Jag har samma problem med att texten är nere under marken. Det verkar som att det är något fel som gör att när man flyttar en mesh via script så följer inte attachment-pointsen med. Ska be Lan att rapportera detta till dev-teamet så är det säkert fixat i nästa hotfix. Typiskt då de äntligen hade fixat buggen med text som försvinner vilket vi hade problem med i SP1... ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
men fungerade i TANE SP1!
Jag har ju definierat upp en "control fil" med ett antal tangentbords kommandon, som t.ex "alt-x" för att koppla ned utpekat lok. Ni som använder mina ånglok känner säkert till detta kommando, liksom ytterligare ett antal, som tyvärr ger samma resultat. I vilket fall som helst så aktiverar jag "alt-x" och nedkopplingen av ångloket börjar, MEN även mina övriga ånglok i sessionen blir nedkopplade!!! Jag har noterat att kommandot "alt-x" sänds till alla mina ånglokshytter i sessionen, vilket inte lär vara meningen, hoppas jag med SP2. ![]() Tyvärr vet jag inte hur detta fungerade i SP2 Beta versionerna, då jag endast hade igång ETT ånglok under testandet...... Har sänt bugg rapport till N3v. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Min gamla SJ V3 har blivit helt fel i SP2 (se bild). Alla attachade mesher har flyttats upp nån meter. Så var det inte i SP1 vad jag minns.
Om någon har SP1 installerad vore jag tacksam om nån skulle vilja kolola hur det ser ut där (SJ V3 finns på STL hemsida. Tacksam för hjälp ! EDIT: Bugrapport skickad !
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2017-07-06 klockan 12:03. Anledning: Bugrapport skickad |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |