![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tog mig en titt på andra saker också.
BJ Ds Snälltågslok. Där sitter vindrutetorkarna på insidan på ena änden och OK i den andra änden. Om det är p.g.a. SP2 eller om det var så tidigare, får jag låta vara osagt.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Har två problems:
V3 som ballat ur. Genomskinlig betong klump på stolpen.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Bufferten har ett konstigt svart streck men det är nog lätt fixat för mig hoppas jag.
![]()
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar. ![]() ![]() Edwin Bohm Senast redigerad av Vänersborgs_Stinsen den 2017-07-06 klockan 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
.... är saker som dykt upp med SP2, och jag tänker i nuläget inte ens försöka göra något åt det. Luften och lusten har s.a.s. gått ur mig. Dessutom fungerar mitt byggprogram för tillfället inte.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Torde vara samma, eller relaterad bugg till den vi rapporterade för tavelpaketet. Attachments som är på vift för animerade objekt. Borde fixas med nästa Hotfix.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Förstår att lusten och luften går ur våra goda Trainz-objekts-skapare när T:ANE skapar nya problem. Vet inte om detta noterats - men jag får i alla fall inte STL's propertyruta att fungera på linjestolpar och sådant.
De var förut gröna, men har nu blivit grå och går inte att återställa till grön. Ändrar i propertyrutan men ingen förändring sker. Tilläggas kanske bör göras - att jag har ominstallerat hela TANE och uppgraderat/uppatchat från start till slut. Det är nu då som stolparna är gråa. Ska prova på att radera STL-materialet i Content Managern och återinstallera så får vi se om det blir någon ändring. Återkommer i så fall. Hälsningar EDIT : Har återställt stolpar och luftledningar genom att radera och återinstallera och "rebuild database" - så ni kan ignorera ovanstående inlägg! Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2017-07-20 klockan 15:43. Anledning: Återställning av STL-materialet har fixat problemet |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Inga konstigheter här, allt ser ut som det ska göra och vid stickprov så har det både gått att spara och förändra både STL:s och STW:s kontaktledningsstolpar. Bara stickprov så kan ju vara problem med någon enstaka, men på min demobana med flera olika typer av luflednings-konstallationer så kunde jag inte se några konstigheter.
mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|