![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Det är bra att du håller koll på dem Vovven, det kan behövas!
![]() ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]() Citat:
Vad gäller sist rapporterade bugg "a.outsideview", så fick jag svaret "A task has been raised to resolve this issue in a future update.", vilket man kan tolka på flera sätt. För min del uppfattar jag detta som en NEDPRIORITERING av buggen. Hoppas jag har fel, då jag bedömmer detta som en "showstopper"! Samtidigt förstår jag deras situation där en rättning kan generera buggar på annat håll. Så det gäller att programmerarna håller tungan rätt i mun och vet vad de sysslar med och att testarna är på hugget! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
"A task has been raised to resolve this issue in a future update."
innebär nog tyvärr att felet inte blir tillrättat förrän i tidigast HF2 ? N3V är ju ett litet företag med få anställda numera, men ambitionerna verkar höga, men det kommer nog att ta tid att få bort alla fel !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Det låter snarare som något positivt i mina öron. Om jag förstått det rätt hanterar N3V alla rapporter som just rapporter. Din rapport har gåtts igenom, säkert verifierats av någon så att den är reproducerbar och därefter har man upprättat en task för den i det interna buggtracking-systemet. Så det innebär bara att den är på listan över saker av buggar som ska åtgärdas. Sedan är det ju upp till utvecklarna att prioritera denna lista. Men det låter ju som en relativt enkel sak att fixa om det fungerade i SP1 och inte fungerar i SP2. Gäller bara att hitta den kodsnutten som lagts till som orsakade felet. Finns betydligt värre buggar att jaga rätt på!
![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
När jag rapporterade felet så hänvisade jag också till routen C&O Hinton division med dess alla C&O Kanawha K-4 Steam ångok,
som också utnyttjar a.outsideview. Med andra ord så är det enkelt att re-producera. När man nått denna "outsideview" position så sitter man fast här under resten av sessionen. Man kan alltså inte förflytta sig mer i hytten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Helt klart en allvarlig bugg om du frågar mig. Borde ha rätt hög prioritet att fixa!
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
En ny Beta version släpps i nästa vecka med bl.a. följande korrigeringar:
* Get Vertex Height tool and several others disabled by Fill Grid * Multi-board copy paste condenses objects onto a single baseboard * Plateau tool using incorrect height value * Named objects are not brought across in map merge * In cab keys stop working once outside the cab * The Driver Setup rule in sessions created using builds older than 88876 don't setup the player driver correctly * Tutorial 5 shows "InitBuffers: vertexBuffer is NULL" * Adding assets to a picklist doesn't flag TAD as modified * Undoing spline point deletion triggers NamedObjectTable command failure * Test Track - script error fixes * Adding an '&' in a picklist name causes TANE to "Not Respond" * Crash when selecting "Get Assets from the World" in Add Random scenery tool * T2AttachmentPointAnimated::Update> not attached to scene; can't update yet. * crash fix for nav Points Glädjande att de har rättat till felet med "outsideview", vilket egentligen var ett MÅSTE! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|