Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-07-31, 20:21   #1
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Det är bra att du håller koll på dem Vovven, det kan behövas! Måste vara ett helvete att underhålla ett så här pass komplext program. Lagar man ena änden så springer det läck på tre andra ställen. Men de verkar ju jobba på bra med att fixa det mesta i alla fall!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 03:59   #2
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Det är bra att du håller koll på dem Vovven, det kan behövas! Måste vara ett helvete att underhålla ett så här pass komplext program. Lagar man ena änden så springer det läck på tre andra ställen. Men de verkar ju jobba på bra med att fixa det mesta i alla fall!
Jo, men tyvärr så väcker inte alla bugg rapporter gehör, trots att man hänvisar till äldre versioner av Trainz, såsom TS12, där buggen fungerade fint.
Vad gäller sist rapporterade bugg "a.outsideview", så fick jag svaret "A task has been raised to resolve this issue in a future update.",
vilket man kan tolka på flera sätt. För min del uppfattar jag detta som en NEDPRIORITERING av buggen. Hoppas jag har fel, då jag
bedömmer detta som en "showstopper"!

Samtidigt förstår jag deras situation där en rättning kan generera buggar på annat håll.
Så det gäller att programmerarna håller tungan rätt i mun och vet vad de sysslar med och att testarna är på hugget!
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 08:17   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

"A task has been raised to resolve this issue in a future update."

innebär nog tyvärr att felet inte blir tillrättat förrän i tidigast HF2 ?

N3V är ju ett litet företag med få anställda numera, men ambitionerna verkar höga, men det kommer nog att ta tid att få bort alla fel !
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 22:51   #4
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Det låter snarare som något positivt i mina öron. Om jag förstått det rätt hanterar N3V alla rapporter som just rapporter. Din rapport har gåtts igenom, säkert verifierats av någon så att den är reproducerbar och därefter har man upprättat en task för den i det interna buggtracking-systemet. Så det innebär bara att den är på listan över saker av buggar som ska åtgärdas. Sedan är det ju upp till utvecklarna att prioritera denna lista. Men det låter ju som en relativt enkel sak att fixa om det fungerade i SP1 och inte fungerar i SP2. Gäller bara att hitta den kodsnutten som lagts till som orsakade felet. Finns betydligt värre buggar att jaga rätt på!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-08-02, 03:30   #5
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

När jag rapporterade felet så hänvisade jag också till routen C&O Hinton division med dess alla C&O Kanawha K-4 Steam ångok,
som också utnyttjar a.outsideview. Med andra ord så är det enkelt att re-producera.

När man nått denna "outsideview" position så sitter man fast här under resten av sessionen. Man kan alltså inte förflytta sig mer i hytten!
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-08-02, 22:25   #6
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Helt klart en allvarlig bugg om du frågar mig. Borde ha rätt hög prioritet att fixa!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-08-05, 03:21   #7
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

En ny Beta version släpps i nästa vecka med bl.a. följande korrigeringar:


* Get Vertex Height tool and several others disabled by Fill Grid
* Multi-board copy paste condenses objects onto a single baseboard
* Plateau tool using incorrect height value
* Named objects are not brought across in map merge
* In cab keys stop working once outside the cab
* The Driver Setup rule in sessions created using builds older than 88876 don't setup the player driver correctly
* Tutorial 5 shows "InitBuffers: vertexBuffer is NULL"
* Adding assets to a picklist doesn't flag TAD as modified
* Undoing spline point deletion triggers NamedObjectTable command failure
* Test Track - script error fixes
* Adding an '&' in a picklist name causes TANE to "Not Respond"
* Crash when selecting "Get Assets from the World" in Add Random scenery tool
* T2AttachmentPointAnimated::Update> not attached to scene; can't update yet.
* crash fix for nav Points

Glädjande att de har rättat till felet med "outsideview", vilket egentligen var ett MÅSTE!
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009