![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
En ny Beta version släpps i nästa vecka med bl.a. följande korrigeringar:
* Get Vertex Height tool and several others disabled by Fill Grid * Multi-board copy paste condenses objects onto a single baseboard * Plateau tool using incorrect height value * Named objects are not brought across in map merge * In cab keys stop working once outside the cab * The Driver Setup rule in sessions created using builds older than 88876 don't setup the player driver correctly * Tutorial 5 shows "InitBuffers: vertexBuffer is NULL" * Adding assets to a picklist doesn't flag TAD as modified * Undoing spline point deletion triggers NamedObjectTable command failure * Test Track - script error fixes * Adding an '&' in a picklist name causes TANE to "Not Respond" * Crash when selecting "Get Assets from the World" in Add Random scenery tool * T2AttachmentPointAnimated::Update> not attached to scene; can't update yet. * crash fix for nav Points Glädjande att de har rättat till felet med "outsideview", vilket egentligen var ett MÅSTE! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Laddat ned ny SP2 HF1 Beta (Bygge 89139).
Hela proceduren gick snabbt och behändigt att installera. Snabbtest av outsideview från hytt: Ingen hängning längre, men tycker mig ana att en position missas i insideview???? Kollar mer...... Skall göra flera tester på bl.a HNJ DEM banan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Fixar till denna HF:
Use Height entry now updated when new value entered Fixed - Multiplayer join crash Fixed - crash exiting Avery Fixed - TrainControls naming within multiplayer sessions Fixed - crash in Japan Freight session Fixed - Route save dialog presents invalid state when using Surveyor quickdrive Fixed - "WorldList::RebuildDependencyData> Item 1 (list 8) has no backing store tile" Fixed - Merging locks up "Additional Tools Menu" updates Fixed - Alt-shift-ctrl-P has gone crazy Fixed - Test track Edit Spec - IAssetInterfaceGroup::IField> Unknown/invalid type floatlist Fixed - "Map Display Options" not working at mid zoom levels Fixed - "No running number" text showing incorrectly in the train properties dialog Fixed - load and unload commands giving script exceptions on session load Själv har jag anmält 2 buggar, men fått som svar "will be fixed in future releases". I denna HF version var de inte korrigerade! Om inte dessa buggar fixas till får jag ta till en "workaround" => Alltså utgå från N3v buggen och "rätta" till i mina objekt, så att de fungerar som det är tänkt! Bl.a. så försvinner föraren i loket om man använder sig av pekaren a.driver0 och att man hoppar mellan olika lok...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Fixar:
Fixed - JR signals cannot be edited after saving and reloading Fixed -*Bulk Asset Replacement not working on some ground textures Fixed -*Loading/saving takes 5 minutes versus a few seconds in TS12 Fixed -*Route exit crash Fixed -*"TrainzUnlockNativeFileSystem> releasing spiked lock" WorldList upgrade/optimistation Improved load failure handling Recovery fix for damaged routes (internal code) Optimisation to avoid long "game not responding" due to excess load Mina 2 rapporterade buggar ännu inte fixade! N3v vädjar om att åter testa registrerade buggar vilket jag nu gjort och även sänt in det negativa resultatet! Får se vad som händer....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Fick ett svar på den ena bugg rapporten:
" TY#19979- No driver appears in the cabin after using "move to train" We do not have a time frame for when this item will be fixed. " Åtminstone jag tycker denna bugg är enerverande. Dessutom försvinner föraren i hytten efter att man växlat fram och tillbaka mellan ett antal lok...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Kan å andra sidan förstå dem. De har begränsat med utveckartid och lägger hellre den på allvarliga buggar som kraschar spelet, eller gör att spelupplevelsen blir kraftigt lidande. En bugg om att förarna ibland försvinner låter som något som skulle kunna ta lång tid att lösa, men felet i sig är bara "smått irriterande" på en skala. Sådana saker prioriteras ned. Men de tar säkert tag i detta till HF2 eller SP3, när de får mer tid på sig att åtgärda saker.
![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Har skapat en AI session till min HNJ DEM bana med 16 olika tågset.
Ingår tågmöten, växlingar etc. och sammanlagd tid blir 2 timmar 47 minuter för att sessionen skall löpa i hamn. Fungerade bra! I och för sig så satt jag inte och kollade in hela tiden, men kastade ett getöga från och till. Upptäckte inga frysningar och TANE svarar väldigt snabbt på kommandon i denna HF1 Beta fix. Använder vägskydd och signaler av den äldre typen och åtminstone signalerna måste ju ha fungerat felfritt eftersom sessionen gick i mål. Vad gäller vägskydd gjorde jag stickprov här och där och då fungerade även dessa. För min del uppfattar jag denna TANE HF1 beta som STABIL! Vad gäller mina rapporterade buggar tror jag mig införa alternativ lösningar för att komma runt dessa...... |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|