![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Fixar:
Fixed - JR signals cannot be edited after saving and reloading Fixed -*Bulk Asset Replacement not working on some ground textures Fixed -*Loading/saving takes 5 minutes versus a few seconds in TS12 Fixed -*Route exit crash Fixed -*"TrainzUnlockNativeFileSystem> releasing spiked lock" WorldList upgrade/optimistation Improved load failure handling Recovery fix for damaged routes (internal code) Optimisation to avoid long "game not responding" due to excess load Mina 2 rapporterade buggar ännu inte fixade! N3v vädjar om att åter testa registrerade buggar vilket jag nu gjort och även sänt in det negativa resultatet! Får se vad som händer....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Fick ett svar på den ena bugg rapporten:
" TY#19979- No driver appears in the cabin after using "move to train" We do not have a time frame for when this item will be fixed. " Åtminstone jag tycker denna bugg är enerverande. Dessutom försvinner föraren i hytten efter att man växlat fram och tillbaka mellan ett antal lok...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Kan å andra sidan förstå dem. De har begränsat med utveckartid och lägger hellre den på allvarliga buggar som kraschar spelet, eller gör att spelupplevelsen blir kraftigt lidande. En bugg om att förarna ibland försvinner låter som något som skulle kunna ta lång tid att lösa, men felet i sig är bara "smått irriterande" på en skala. Sådana saker prioriteras ned. Men de tar säkert tag i detta till HF2 eller SP3, när de får mer tid på sig att åtgärda saker.
![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Har skapat en AI session till min HNJ DEM bana med 16 olika tågset.
Ingår tågmöten, växlingar etc. och sammanlagd tid blir 2 timmar 47 minuter för att sessionen skall löpa i hamn. Fungerade bra! I och för sig så satt jag inte och kollade in hela tiden, men kastade ett getöga från och till. Upptäckte inga frysningar och TANE svarar väldigt snabbt på kommandon i denna HF1 Beta fix. Använder vägskydd och signaler av den äldre typen och åtminstone signalerna måste ju ha fungerat felfritt eftersom sessionen gick i mål. Vad gäller vägskydd gjorde jag stickprov här och där och då fungerade även dessa. För min del uppfattar jag denna TANE HF1 beta som STABIL! Vad gäller mina rapporterade buggar tror jag mig införa alternativ lösningar för att komma runt dessa...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Det återstår ett antal buggar att fixa och om det blir till RC1 vet man aldrig.
Denna bug är tydligen kvar: "Animated attachemnt points are not fixed yet in this Hotfix RC1! Please fix before public release!"
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... nån illasinnad typ har tydligen beslutat låta mig vara i fred !?
Lyckades patcha SP2 till build 89443 medelst NIO patchningar. Och plötsligt fungerar V3 som den skall igen (Tack N3V!) Nu kan jag testa tavlor och annat! Den långa patch-historien här: Install SP2 (Tack Bengan!) Patch to 88857 Patch to 88978 Patch to 89139 Patch to 89267 Patch to 89354 Patch to 89384 (V3 började funka) Patch to 89399 (V3 funkar) Patch to 89443 (V3 funkar) Men igen glädje varar väl för evigt ? Bild på fungerande V3: LAn
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Har lagt ned MYCKET tid på test av sista bygget 89566. Har problem med kommandona "run around train" och "couple to".
Min VÄL fungerande SP2 HNJ session på 2 timmar 48 minuter vill INTE gå igenom sista bygget. Får tyvärr krascher på ovan kommandon. Lok eller rälsbuss kraschar in i sista vagn och det varierar från gång till gång, alltså "intermittent" fel => Ibland fungerar det och nästa gång KRASCH. Dock har jag märkt att HC bussen råkar ut för denna mallör mer frekvent. Och då kanske 50 minuter in i sessionen. ![]() Inte så kul, eftersom sessionen är beroende av att alla tåg mer eller mindre måste vara igång och fungerande. Har nu skapat en test route/session åt N3v, som sänts över. Hoppas de finner ut nåt. En bild från en krasch med min test route: ![]() När jag själv testar denna test route, så blir det en krasch förr eller senare! PS. Från ett av de tidigare släppta Beta byggena gick min session igenom, Buildno 89384. Se mitt inlägg från 2017-08-27. Tillfälligt eller....??? TANE SP2 har jag testat många gånger med lyckat resultat av HNJ sessionen. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|