![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
För att visa hur mycket jobb som försvann när jag återinstallerade Bensland tidigare - Titta på post 6 ovan och jämför med nedanstående bild.
Detta är vad som kom tillbaka när jag installerade från USB-minnet och en nyare version av landet. Känns bra.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Hjärtligt välkommen tillbaka till livet i Bensland.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Kul att höra att det går åt rätt håll igen Benke, brukar vara f.n så mycket roligare att bygga vidare då
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej igen!
Jag lovade tidigare att ge en rapport om ett alternativ till STL/STW's vägskydd. Av de två systemen TRC (Trigger Rail Crossing) och ATLS System så tycker jag att TRC fungerar bäst. Det är också lättare att använda. Liknar lite av STL's system. Man anger varje del med ett namn bestående av prefix, &-tecken och suffix. Manualen säger att man ska skriva in 1&2, 1&3 eller sådant. Men jag har testat med att skriva ut namnet lite mer, så det är lättare att hitta på kartan. Exempelvis om en korsning ligger i Enkroken så får den heta Enk. Därtill lägger jag ett nummer för hela korsningen. Alltså Enk1. Till detta skrivs då &-tecknet och numret på objektet. Exempel Enk1&4. Bilderna nedan visar exempel på korsningen Enk2, därför att Enk1 finns redan. Syns lite i bakgrunden på bilden. Jag rekommenderar varmt att läsa instruktionerna på skaparens hemsida: https://sites.google.com/site/trcv2english/ Där finns också listat de objekt som man kan hämta på DLS För övrigt: Skapandet av Bensland pågår lugnt och fint. Återkommer med fler bilder och rapporter senare. Hälsningar from the Rock (som invånarna här kallar Newfoundland)
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Har varit tyst från mig på ett tag nu. Har lagt TANE åt sidan och Bensland står stilla. Orsak: Programmet avslutas när jag öppnar banan. Det står "Precaching contents..." när banan ska laddas in, och sedan försvinner allt och går tillbaka till skrivbordet. Återkommer med fler nyheter, när jag har några. D.v.s om jag får igång det igen. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2018-02-01 klockan 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Det här har jag drabbats av hur ofta som helst. Ingen glädje för dig precis.
Är det N3v som inte tycker om banbygge? N3v lever ju till stor del på att sälja egna banor. Det kanske handlar om en konurrensbegränsande åtgärd. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej !
Nu har jag fått igång TANE igen. Det var ett klonat objekt som jag ändrat lite i Config-filen. Just nu är jag byggherre för huvustaden. Benstad. Där är mycket att göra. Vad som syns på bilden är centralstationen och till höger ett industriområde med bangården för Bensland Järnvägar. Allt är en enda röra just nu. Återkommer när det blivit lite mer ordning. Hälsningar
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jaha, så var det dags för lite nyheter från Bensland News. Dåliga nyheter, tyvärr. Presidenten har försökt lösa ett tekniskt problem i datorn som resulterat i att han dragit sönder en sladdkontakt mellan tangentbordet och moderkortet, så att datorn är totalt oanvändbar. Flaggorna i Bensland är på halv stång. Utan tangentbord - ingen kommunikation med datorn, Således har jag övergått till att använda en gammal laptop, tidigare tillhört Presidentinnan, eller "First Lady" som man säger over here. I denna laptop finns en gammal version av landet, och det betyder att jag får mycket jobb att återställa ![]() Så här ser det ut, med mystiska linjer mellan arbets ytorna (baseboarden) Tappade höjderna mellan baseboarden på vissa ställen. Och mycket annat. Ja, jisses. Det återstår en hel del att fixa. Inget trevligt att visa. Återkommer med bättre bilder senare.
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Länge sedan sist. Bensland finns och är under långsam uppbyggnad. Men inte utan problem. Efter tidigare erfarenhet med att STL-X-material strular/inte fungerar, så använder jag mig av TRC-systemet (author vincentrh) som fungerar bra. Försökte, envis som jag är, att använda STL-X-bommar och osynliga klarerare för en mittövergång men icke... Bommarna gick ner vid första testkörningen, men reagerar inte vid nästa körning. Antingen har jag gjort fel - eller så är det bara att konstatera att STL-X-systemet är oanvändbar på min bana. Kan detta bero på att banan är rund, alltså att det blir rundgång i scriptet? Någon sakkunnig som vet? Kan man inte ha en rund bana? Bilderna (från surveyor) visar bommar vid infarten/utfarten (beroende på från vilket håll du kommer) till Gullskog, samt mittbommarna som inte fungerar. För övrigt så arbetar jag fortfarande med att klä landskapet i grönska och bygga infrastruktur. Själva järnvägsbanan tar jag sist, med testkörning, justering av växlar och signaler med mera. Återkommer med mera info senare Hälsningar
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|