![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Jag har inga som helst problem med Tane men min bana är ju också påbörjad i TANE.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag har ju gjort hundratalet vägskydd i Trainz alla simulatorer. Men maken till strul har jag bara haft i TANE. Ett fel har jag identifierat; STL-X FÄLLBOM bryter TANE så fort man snuddar vid Enter-knappen eller ?-tecknet.
Vad man bör ha i åtanke är att jag bygger DEM-banor i TANE. Det innebär att dessa tas fram i 2010/2012 och läggs sedan över till TANE. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
TANE har aldrig utlovats vara bakåtkompatibelt !!! Du bygger INTE DEM-banor i TANE, du bygger dom i 2010/2012.
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Allt arbete du gjorde fungerar i stora drag i DEM-Tane.. Men frågan är om drömmen går i uppfyllelse. Det ser i nuläget tveksamt ut. De små nålsticken är frusterande. Det inledningsvis nämnda Fällbom är ett bra exempel; det fungerar i alla vägskydden utom ett. Sticket kändes. Att bygga i DEM i Tane är inte bara ett nöje - framför allt en påfrestande utmaning. All skog utefter 2010-banan skall ersättas, verktygen för det har LAn skapat. Kommer Nynäsbanan, byggt i 2010, ut i Tane? Just nu känns det tveksamt. Å andra sidan; jag har aldrig gett upp. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
DEM...... En fråga här. När man gjort ett DEM-landskap och sparat alltihop så är väl hela DEM-delen klar och borta i banan? Då är väl landskapet sparat och finns i fil precis som vilket landskap som helst?
/Pursche
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Jag har samma fel som Nisse i två banor som jag byggt i Trainz 12. När det inträffar så kommer man inte in i TANE. Men efter ett tag verkar det som att spelet reparerar sig själv och banan går att använda. I bland fungerar STL Fällbom den första varianten men inte den vädrade. Jag kämpar vidare med TANE och njuter när det funkar och det gör det som regel.
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Benkegbg har gjort en ny förträfflig DEM-manual. Den är klar till 99,9%. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|