Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-21, 23:26   #28
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard Pendeltågsstationerna Älvängen - Göteborg

Har försökt ge mig in på att bygga Pendeltågsstationerna som används på sträckan mellan Älvängen - Göteborg, nu när jag börjat åtminstone få ett litet grepp om hur processen går till från att exportera till att få in modellen genom Blueprint.
Nu till det svåra, att få till textur på modellen! Tanken är att det mittersta som lyser väldigt starkt (av nån konstig anledning) ska vara glas, enligt nätet ska man använda shadern "TexDiff" för modeller som ska vara genomskinliga, men resultatet ser ni nedan. Någon som vet hur man ska gå tillväga för att få genomskinliga fönster?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 20180621231430_1.jpg (193.8 KB, 141 visningar)
Filtyp: jpg 20180621231440_1.jpg (241.6 KB, 141 visningar)
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009