![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Dessa olika små ellok som funnits är riktigt intressanta att se! Ser gärna mer av dessa, spännande att se
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2013
|
![]()
Det kommer att visas både el-lok samt några svenska vagnar framöver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Detta lok är verkligen en klassiker som jag har växt upp med i Malmö.
En trotjänare på sin tid. Modellen får finliras då det är svårt med detaljeringsgraden när det gäller vitmetalls gjutningar. Men vikten blir bra. https://www.jarnvag.net/lokguide/z64 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Vagnar under revision.
BC04 - BC01 - B01 - AB03 Då det är problem med dessa resintak så får jag göra förstärkningar i vagnsöverdelen så dessa inte kan sjunka ihop. Finputsa vagnarna och gå över dessa och komplettera då de har legat undanstoppade rent för lång tid. Helt enkelt se till att få de färdiga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Snyggt o trevligt som alltid!
Två frågor; Hur har du fäst taken till korgen? När du målar boggin, maskar du hjulen då? Jag har 07-er som jag behöver måla och hjulen får jag ju inte ur boggin. Tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Fråga 2) När jag har haft samma problem så stryker jag på diskmedel på hjulen. Efter att ha målat boggien och färgen har härdat så är det bara att tvätta hjulen. Hoppas detta hjälpte dig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Gängstav är nog ungefär vad jag tänkte mig. |
|
![]() |