![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Tackar! Får nog sitta uppe en stund och fixa sträckan ner till Vaggeryd...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Nu är jag petig men på Jögb-skylten så går texten in i siffrorna. Går det att flytta upp texten något? Det är också enda stationen som är full med huvuddvärgar, men det går bra att skala om den stora skylten till x 0,6.
Tydligen har man i verkligheten valt en lite annorlunda look just här: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Tack för referensen! Fixar under dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Samma problem med Vgd. Ser ut här som att texten bara behöver flyttas en aning.
![]() Den här signalen är förresten en blocksignal som ska heta L4. Kan du fixa fyrkantiga skyltar Vgd L xxx och Måp L xxx? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tackar, det är inte runda du menar? Ska nog få plats ett L där. Återkommer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nej tydligen är de bara runda på sträckor med fjärrblockering, om jag fattat det rätt. Just dessa är definitivt fyrkantiga iaf.
![]() Däremot ska det vara runda skyltar för blocksignaler sträckan F-N, så där behövs runda skyltar enligt formatet Abc Lxxx. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Släpper fixar till nuvarande skyltar ikväll om saker går som jag vill.
Medans jag håller på, alla tavlor F-N ska alltså få en rund version, korrekt? Och är det bara Abc Lxxx som önskas eller saknas några Abc Uxxx och Abc Nxxx också? |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|