![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
|
![]()
Fint!
Jag vet ej om man gör så här i GMAX men i TSM så kan man välja: "X tiles" och "Y tiles". Om du då ger teglet(på vattentornet!) en egen textur på tillexempel 256*256 så kan du markera att hela texturen ska användas på tornet och sedan välja X TILES=2 Y TILES=2!(eller emr vid behov!) ![]() Man delar med andra ord upp så att han "splittar" texturen! --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bussficka [Vill någon bygga den?] | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2003-03-23 14:36 |