![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
Olis, nu har jag inte synat just PT3 i sömmarna men föregångarna PT1 och 2 var byggda med specialobjekt för varje station, med andra ord, ett fåtal objket för hela stationen, men objketen hade då väldigt många polygoner. Som jag också ser så är det väldigt mkt spår (rakspår 500 meter är bara ett objekt) och ytan man ser är nästan en tile, har man då lagt stationen i ett tilekryss som man ofta gör med större stationer så har man helt plötsligt inte 1500 objekt utan 1500 * 4 = 6000 objekt att leka med! Men bangården är nog normalt ganska öde, ingen dator klarar att fylla upp den där och ha en FPS över 20...
![]() HP Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hur används dynamiska spår? | Perre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2005-02-05 11:26 |
Stockholm C. Spår 2. | Bengan | Off-topic | 2 | 2003-02-12 16:40 |
Stockholm C. Spår 3. | Bengan | Off-topic | 0 | 2003-02-10 21:46 |
Stockholm C. Spår 1. | Bengan | Off-topic | 2 | 2003-02-10 21:33 |
Många spår i station... | Mazz | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2002-11-13 16:02 |