Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-01-10, 17:18   #3
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard

Tack för svaret!
Jag har redan satt ut en mängd trackmarks på mina banor - problemet är ju att det gäller att komma ihåg namnen och var man satt ut dem någonstans eftersom de inte syns på 2D-kartan. Förresten åt vilket håll skall de vridas för att resp tåg skall stanna framför märket och inte "köra förbi" och stanna med sista vagnen vid märket?
Och hur "funkar" det med trackmarks när tågen kommer från olika riktningar.

Jag tycker fortfarande att det är svårt att styra tågen i "Drive-läget" utan körorder till en bestämd plats. Om jag startat ett tåg med "drive" och lägger växlar på 2D-kartan och önskar att tåget stannar på en viss station framför en viss växel som jag "lägger fel" framför tåget - oftast är då även signalen vid växeln ställd på rött sken framför tåget. I UTC:n stannade då tåget snällt där man bestämt att det skall stanna. Dvs man lägger en tågväg precis som i verkligheten. I TRS 2004 börjar i stället tåget själv att ändra växlar och lägga tågvägar och fortsätter att köra när det kommit fram till den punkt jag vill att det skall stanna! Har tåget själv ändrat en växel går det icke att "rubba den" själv.
Har det någon betydelse att jag kör på banor uppbyggda i UTC? Har även testat på banorna i TRS 2004 och kommit till samma resultat.
Vad är och hur fungerar en trigger"

Tacksam för svar
Goran

goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kustpilen för Trainz 2004 csgaard Trainz - Allmänt om Trainz 9 2004-12-15 14:17
Nattkörning i TRS 2004 goran Trainz - Allmänt om Trainz 4 2004-02-09 22:00
Frågor om TRS 2004 Joel Trainz - Allmänt om Trainz 10 2004-01-17 10:46
Problem med Norton Antivirus 2004 Rogge Off-topic 5 2003-10-09 11:45
Press release - Trainz Railroad Simulator 2004 Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 31 2003-05-23 10:51



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009