Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-28, 12:24   #1
rotten
Medlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Installationsprogrammet för PaintShed bygger på en teknologi som heter Windows Installer och det du beskriver är ett problem som kan uppstå ibland då man använder Windows Installer: avinstallationen fungerar inte som den ska vilket leder till att det inte går att installera på nytt igen eftersom systemet tror att det redan är installerat.

Jag jobbar med att göra installationsprogram och jag brukar använda ett program som heter MsiZap för att "bota" problem som detta. Dock är det litet krångligt att använda detta program och man kan strula till sitt operativsystem totalt ifall man gör fel. Eftersom jag inte vill ha ditt system på mitt samvete så tipsar jag bara om MsiZap, kolla upp det själv på nätet samt använd det på egen risk.

Alternativet är att kontakta Auran support.

EDIT:
MsiZap är ett kommandoradsprogram, det finns även ett liknande windowsbaserat program som möjligen kan vara lättare att använda.
Det hittas här: http://support.microsoft.com/?kbid=240116
Notera att det är olika versioner beroende på om du har Windows 95/98/ME eller Windows NT/2000/XP. Återigen, bara ett tips. Använd på egen risk.

//John
rotten besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Signal problem mr_magnell Trainz - Allmänt om Trainz 1 2004-07-05 23:37
2st problem. Någon annan med samma? Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 3 2004-06-30 19:38
Problem med att spara i RE mikael512 Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2003-01-13 14:25
Green Cargo RC4 Paintshed pglrtrain Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-10-01 23:03
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen agdor Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-07-16 22:20

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:31.