![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 18
|
![]()
Tack så mycket.
Men fungerar det att trycka "a"(application),q(release)några sekunder och så "a" igen för att lätta på bromsen? Mvh Isak |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 296
|
![]()
Jo visst går det att göra så, men jag brukar ha application i ända(stava, hjärnsläpp)) tills jag är nere i kanske 15 km/h och då släpper jag så att tåget inte bromsar för hårt; men om jag inte gör det så brukar tåget bromsa in ganska lagom ändå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 18
|
![]()
Bra.
Ska man lägga bromsen i det läge då det står "application" efter "brake" i den vita rutan så att det blir ca 450 kPa i bromscylindrarna? Eller ska man använda "z" för att "lappa(?)" bromsen tidigare så att cylindertrycket blir lägre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 296
|
![]()
Man ska lägga bromsen i det läge där det står application så att man får ca 450 Kpa.
I verkligheten så har de förare som jag har varit med använt 80 Kpa för att få samma inbromsning som jag får med 450 så helt realistiskt är det inte, men nästan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 18
|
![]()
DÅ vet jag. Tack så mycket för alla svaren.
Mvh Isak |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|