![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Detta projekt verkar ju vara lovande..Synd bara att det inte finns verkliga bilder, men det skulle väl kunna fixas... Är kanske ingen direkt DDR-älskare, men har följt med genom historien och vad som hände på andra sidan muren... MVH Kenneth
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Intressant, Berlin muren är ju en viktig historisk händelse.
Tyvärr verkar det som en del inte lärt sig något av murens fall, tänker på Berlin muren 2 som Israel bygger... Har du sett DVD:n Roger Waters - The Wall? http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_...id=42200&&ref= Det är konserten som delar av Pink Floyd och en mängd andra artister höll på Potsdamer Platz där muren varit. På extramaterialet så pratas det om att man var tvungna o minröja hela området innan konserten och då hittade man den underjordiska bunker där Hitler tog livet av sig. Hur pass rätt de uppgifterna är vet jag inte men extramaterialet är intressant.
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tack!
Jag vet inte än om det blir nån sida? Men jag skulle gärna vilja göra en sida om DDR och muren. Problemet är avsaknad av bilder, vilket ger mycket (och jobbig!???) text. Mitt intresse för DDR har funnits ganska länge, men tyvärr besökte jag aldrig detta land. På ett av mina jobb i Stockholm, så importerade vi tv-apparater ifrån Magdeburg. Och dom kom med tradare därifrån... Chefen jag hade då, köpte också en av dom sista trabanterna som tillverkades! Många ser f.d. öst som fult och väst som fint, men jag har aldrig sett det så. Det fanns bra och dåligt med både öst och väst. Muren ser många som nått som var fel och skamligt. Det har jag inte heller fattat!? Hur kan det vara nått fel med att ha gräns/gränsövergångar mellan olika länder? Det enda konstiga med muren var att den delade en stad, men det var också det som gjorde den intressant och Belin till Berlin. Jaja, alla har rätt att se det från sin vinkel. Sidan (om det blir nån????) kommer bli utifrån vad jag läst och hört och mina tankar...
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Deskgrunt: Tack för tipset! Min sida om ddr och muren kommer som du förstår vara så som jag ser på det hela. Men jag har inget emot att andra inte tänker som jag!
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Några få apdåliga bilder har jag, skjutna med morsans Instamatic.
De flesta dessutom fotade från Väst-Berlin. Men för stunden ingen scanner, så digitalisering lär dröja. Robban |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag kan bistå med en bild från ett monument som står i Trelleborg...Det är ju inte vilket monument iheller utan det är faktiskt en del av Berlinmuren...Jag kan fixa detta när jag skall dit...Om du vill ha de bilderna till denna sida... MVH Kenneth
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag tar gärna emot alla bilder jag kan få. Gärna på annat också, t.ex. trabanter m.m. Allt som är/var DDR!
Men kanske bäst jag gör en sida först, så ni kan se om ni kan/vill stå bakom dom tankar jag har!? Kanske inte säkert ni gillar vad jag tycker?
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|