![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
STW-member
|
![]()
det där med 33 polygoner stämmer (den har räknat faces (som ju är trianglar) egentligen, inte polygoner på bilden i din första post.
Meshsmooth reducerar inte polygonantalet på något vis, det är ändå 33 faces fast du får polygonräknaren att räkna fel om den visar på 1 polygon istället. strat (som byggde Big Boy loket som nu är med i TRS) har ju gjort ett script till 3ds/gmax som räknar antalet faces korrekt vilket inte den inbyggda polygonräknaren alltid gör. Bör finnas nån gammal tråd om detta nånstans, här eller på aurans forum. /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|