![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Visa resultat för omröstning: Installations-metod MSTS lok/vagnar | |||
ZIP-fil |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 60.00% |
Installationsfil |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 40.00% |
Antal röster: 35. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag brukar göra en ny tom mapp på skrivbordet och i den lägger jag zip-filen. Sen högerklickar jag på den och väljer: extract here. Då spelar det ingen roll hur filen är packad, utan allt hamnar i den f.d. tomma mappen!
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej.
Föredrar zipfil både till tåg eller rutter. Gör också som Pierre,att packa upp zipfilen i en mapp kallad: Nej-mappen. (hehehe) Har haft den tråkiga erfarenheten av exe-filer som spritt ut mappar och annat i Trainsim-mappen. Mvh Traingoal |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
OM jag får vara med och tycka.. så föredrar jag alltid packade filer. Man har bättre koll på var saker hamnar och man slipper en massa grejjer i registret vilket kan göra det omöjligt avinstallera det helt en vacker dag
Men enklast är kanske att göra en self-extracting zip-fil.. (heter det så?) sådana kan man både installer via eller packa upp manuellt och inget hamnar i registret Bara min åsikt, men jag vet ju hur man brukar bli hunsad här för att vara lite smart *pik*
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Näää, här får du inte komma o tycka... ![]() ![]() I övrigt håller jag helt med dig! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag röstade på .zip filer. De är mycket bättre enligt min synvinkel, det är enkelt att installera och man kan själv förhandsgrandska vad det är man installerar innan allting ligger i MSTS-mappen. Sedan kan jag lätt ändra på loket/vagnen's eng resp. wag filer innan jag installerar de vilket jag också tycker är bra eftersom jag kör alla mina fordon med automatic-koppel.
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jag tackar för det stora deltagandet i omröstningen!
![]() Tanken var inte att utse nån slags "vinnare" eller inte, utan enbart för att dels se ungefär vad vi tycker, samt även kanske en del bra synpunkter kommer upp i ämnet. Och, det tycker jag verkligen det gjort i den här tråden, det tackar jag för! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|