|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
Månadens bild - Aug 2005
|
Citat:
__________________
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
Japp, Lokkalles Y1:a rekommenderas varmt! Även bra för att testa kurvor med eftersom cabben lutar och man kan bli rejält åksjuk om det svänger för snävt!
Två bilder till... Skog, skog, skog... Tåget i första bilden kör i skogen till vänster på andra bilden. Eller kanske som en del tycker om mina inlägg: spam, spam, spam! Måste se lite Monty Python bara för det!
__________________
/MVH Patrik
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tidigare Arvid Nilsson
|
Fina bilder.
Lastbilen på sista påminner mej om Z65 på något mystiskt sätt
__________________
Arvid Nilsson |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
Har börjat på första bangården vid huvudorten Lyckebo nu. Hittade en textur som passar skapligt mellan HP-trainz spår. Tanken är att alla spåren skall vika av i en lång kurva åt vänster innan de går ihop igen.
Den förhöjda avsatsen skall jag dock försöka hitta något bättre för... Har även pillat lite med att ändra/ta bort spårljudet på osynliga spåret för lastbilarna. Funkade faktiskt, men man måste visst även ta bort det för lastbilarnas bogeys...
__________________
/MVH Patrik
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
Hmm, jag börjar seriöst tvivla på min mentala hälsa nu. Kanske brossan haft rätt hela tiden...
Bild 1: Hur klok är man när man frivilligt ger sig på att elektrifiera en sån här bangård? Bara denna raksträckan tog 2 kvällar och ett 100-tal tappade hår, men visst blir det snyggt med Tomas detaljerade luftledning! Bild 2: Sannerligen hur klok är man på en skala när resten av bangården som skall elektrifieras går i en lång kurva??? Sen är det alla femtielva växlar med
__________________
/MVH Patrik
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
|
Dax för ett besök på Sahlgrenska?
__________________
/Erik Götborg |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
Citat:
Det är tidskrävande, men ger ett otroligt snyggt resultat. Vet inte hur många timmar det tog när jag höll på med Rhein-rutten, men många timmar var det. Speciellt när man vill att allt skall hamna på rätt ställe, tråden alltid skall ha kontakt med strömavtagaren, inspänningsvikter efter x-antal kilometer osv. ![]() Din bana och ditt kontaktledningsarbete ser jättesnyggt ut!
__________________
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2005-10-24 klockan 16:08. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
Citat:
Men, det blir oerhört snyggt, jag är mycket imponerad! |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Reg.datum: May 2003
Ort: Östergötland
Inlägg: 864
|
Hej.
mycket snyggt |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
Tackar
Mitt största problem nu är att jag egentligen inte vet hur det ser ut i verkligheten så jag får väl koncentrera mig på grunden först och sen när den är skapligt "körbar" forska mera i det. Tex. - Hur löser man morabryggorna över 10 spår i en kurva där yttre spåret kanske kräver 3 stolpar men innersta bara en? - Hur många Hjälp- resp återledningar skall man ha på en sån här bangård? - Inspänning? Aj, aj, nu blir det överbelastning i hjärnbarken! Skall nog "koppla av" och dra spåren till bangården för vagnsortering först som skall ligga en bit bortom den på bilderna och ha avslutande spår utan luftledning. Funderade på att göra en "Hump yard", används såna i sverige egentligen?
__________________
/MVH Patrik
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 216
|
Kan inte någon bara länka just den downloaden för det där italiensa gräset här.. Har letat under den italienska sidan, men inte lyckats lokalisera det under alla prylar som delas ut där under..
Mvh |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
Citat:
Det finns fler saker under Roberto Conti Collection som kan vara intressant. http://www.trainzitalia.com/mdpro107...wnload&sid=102
__________________
/MVH Patrik
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 21
|
Hmm, får iaf min bangård att blekna. hehe. Men det jag undrar är, vilket spår är det du använder? Och isåfall, vart kan man få tag på den.
Det med Thomas Luftledningspaket. Kan man få en länk? ![]() Måste säga att det såg mycket snyggt ut iaf. ![]() För övrigt så tyckte jag att du hade gjort det bra med ditt lokstall att föraren måste byta lok mm. Men det finns ju alltid enkla lösningar på det mesta. ![]() Här har jag elektrificierat en del utav lokstallet.
__________________
The one and only, noone else, just me. Senast redigerad av Iceplague den 2005-12-28 klockan 03:38. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
|
Kan man ladda ner rutten?
__________________
/Daniel |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
|
Till Deskgrunt: Var har du hittat dom där körbara Lastbilarna??
Mvh Henrik
__________________
|Henrik L |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|