![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
Kanske någon bild om hur det skall se ut vid inspänning som Rojje var snäll och postade i LBJ2006 tråden? En annan sak jag funderat över är hur slutstolpen skall se ut vid terminus-stationer och stoppbockar. Har man en stolpe med inspänningsvikt och enkeltråd som sedan går över till dubbeltråd vid nästa stolpe typ?
__________________
/MVH Patrik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
|
![]()
Va???
Alla uteliggare kan ställas in med längden. Du väljer ju själv om du vill använda inre, yttre eller centrum.
__________________
/Erik Götborg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
![]() Citat:
Då kan man om man har kvar KlausM:S trådar, eller laddar ner en av "Östtyska teamets" inspänningsvikter, använda den inspänningsvikten i stället. Den östtyska passar bättre då den är silverfärgad, använd inspänningsvikterna 40/60 TN U. Dom passar efter höjdjustering till Tomas CC-trådar, glöm bara inte att hålla nere SHIFT så att dom inte snappar i varandra. Om det är en kort tråd (< 650 m) kan du använda en 40/60 EN U utan vikt men med isolatorer i stället. Se bildexempel nedan:
__________________
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2005-11-10 klockan 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
AHH!!!
Tack så mycket igen Rojje, det klarnar för varje dag! ![]() ![]() Försöker dock undvika KlausMs saker nu när han dragit tillbaka dem men det löser sig nog ändå. Ser även att du använder den där osynliga hastighetssignalen. Version 2 av den är väldigt smart med dels styrning efter växelläge på en eller flera växlar och man kan även ange olika hastighet för vilken prioritet tåget har. Så alla X2'or kan man ha som prioritet 1 med högsta hastigheten, vanliga tåg är 2 och tyngre saker 3 osv. Finns otroligt mycket smarta saker som man lätt missar för språket. Förresten, en följdfråga igen ![]() - Man använder väl bara spännvikt i ena änden på en sektion även ute på linjer? Skall man då köra med vanliga 2till1 tråden och bara fästa i en stolpe i andra ändan? Har inte hittat något fäste utan vikt direkt till stolpe men har väl missat det... Duh... Du svarade ju delvis på detta i inlägget ser jag nu med att använda de tjeckiska isolatorerna...
__________________
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-11-09 klockan 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
STW-member
|
![]() Citat:
/Tomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Tack för svaret Tomas!
Mycket som tydligen är självklart för de flesta utom mig ![]()
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
![]() Citat:
Tråd att använda för fäste utan vikt finns i Tomas paket som t.ex 40 SN CC, där går dubbeltråd över till enkeltråd med isolator. ![]() Skrev fel förut, inspänningarna är en östtysk variant som fortfarande finns på DLS, KUID: 86745:23397, KUID: 86745:23373.
__________________
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2005-11-10 klockan 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|