![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 216
|
![]()
Ja jag har förstått att det blir krångligt. Lyckades att få det att funka hyfsat, men det konstiga var att det bara funkade i en riktning??!?
Gjorde en trigger check som tittade på två triggers som var placerade på var sida lite före varje försignal mot mötesspåret. När första tåget passerar en trigger läggs båda växlarna om mot sidospåret. När första tåget når mötesspåret passerar han en trigger som lägger växlarna mot "raka"-spåret. När tåg nr 2 passerar raka-spåret startar en tid på ca 20 sek och därefter läggs växlarna om mot sidospåret. (om tåget är långt är det ju inte så smart att växlarna läggs om för tidigt så tåget spårar ur). Sen är det bara att köra. Fattar inte varför trigger cheken bara tittade på den ena triggern eftersom inget hände då jag körde fram med tåg nr 2 först. Sen vore det ju bra om någon regel säger att: Om spåret efter mötesspåret är fritt är det bara att blåsa förbi utan att gå in på sidan. Nå´n som förresten vet om man på svenska kan läsa lite mer om hur reglerna i trainz fungerar... mvh |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|