![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
|
![]()
En "snygg" mobilkran kan du hitta på DLS om du söker efter "Liebherr".
Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Toppen Andreas! Precis vad jag behövde! Trodde inte att det fanns...
Mvh, Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Ser verkligen bra ut detta och verkar lovande att banan blir så stor!
![]() Trevligt att se andra jobba på när man själv tappat fart, hoppas du får tid/ork att slutföra detta! ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tack för positiv uppmuntran Patrik!
Fin tåglogo du lagt in dessutom. Det hör väl inte hemma här i forumet egentligen men du skriver om ork o. energi. Jag har en besvärlig cancer som emellanåt kräver hårda behandlingar och då orkar jag knappt starta datorn ens. Så om det blir lite tyst periodvis från mig så har det en förklaring. Just nu är allt bra och då är detta med banbyggandet en trevlig och avkopplande sysselsättning. Med vänliga hälsningar, Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Ligger du mycket på sjukhus?. det vet jag hur det känss.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
Vad jag menade med ork för min del var också dels hälsan men även att jag för tillfället blir mest frustrerad av TRS2006 när en del buggar inte låter mig göra det som jag tänkt mig. Så istället för att sitta o reta mig så har jag lagt Trainz till sidan ett tag och hoppas på bättre tider med en patch eller två. Men det är desto roligare att se andra ånga på ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jodå Patrik, jag tolkade nog ditt svar så som du tänkt.
Jag ångrar lite att jag tog upp ett ovidkommande ämne som inte hör hemma här, skälet var bara att jag inte ville att någon skulle bli besviken och undra varför jag ibland kanske inte kommer att kunna svara som vanligt på kommentarer och annat. Jag skulle därför gärna vilja avsluta min utvikning här. Just nu ångar det på ganska bra med banbyggandet. Det är bara det att man ju hela tiden upptäcker tidigare misstag och slarv och saker som kan förbättras i rutten och som behöver rättas till, så när banan kan bli klar vet man ju inte riktigt... /Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Rutten är väl körfärdig nu, men det är mycket som man vill förbättra hela tiden och mycket som skall färdigställas. Nya och bättre (?) idéer dyker upp, dessemellan stagnation och idétorka.
Sessionerna går ut mycket på att det är olika trafikföretag som kör passagerartrafik. De har sina slutstationer där ett annat företag också har sina stationer, så att passagerarna får byta tåg om de skall resa vidare. Ibland anländer AI-förarna samtidigt till samma station och då får de ibland spatt och far iväg någon helt annan stans långt borta, innan de vågar sig tillbaka. Mer spännande och oförutsätt än planerat. AI-conceptet verkar ha sina små egenheter... Själv gillar jag att köra godstrafik och möter då dessa AI-förare. Jag har mest enkelspår därför att jag gillar mötena, antingen man nu får vänta själv eller om AI-föraren lyckats hitta bromsen och snällt väntar. Rutten är såpass stor att en tågrörelse med lastning och lossning i var ände av banan, med lite möten på olika ställen, oftast tar mellan en och ibland närmare två timmar. Man får ta fika med sig... |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|