![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Hmm, jag har börjat lite smått, men inte jobbat med den på ett tag då jag har haft mycket annat för mig, men jag har testat runt en del.
Här följer 2st screens av vad jag lyckats åstadkomma. Inte alls klart på långa vägar men det ser väl hyfsat ut (?)
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Vad häftigt med transfers som grusväg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Jättekul att se vad andra hittar på med rutten!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
Transfer som väg, är inte så fel, tänk bara på att göra tilsen i bioas, till 0.0, i stället för de defulta värdet på 1.0, annars kan de flimmra, rätt skapligt. Detta fixar även "problemet" med hoppande mark ![]() Tänk oxå på att transfers inte bör ligga omlott, de kan lätt bli fula flimmer då. Bara ett tips............... ![]()
__________________
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2005-12-15 klockan 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Fina bilder!
Kul att du kommit igång...
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Jag har börjat ochså lite grann men det är inte så mycket att se.
Men jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med vart man börjar, när man väljer GDSJ i RE. Man börjar någonstans mitt ute i "Bushen". Jag skulle gärna vilja börja bygg någonstan nära till spåren. Någon som förstår hur jag menar? ![]() MVH
__________________
Mvh Erik.H |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
I Route Geometry Extractor kan man välja i vilken tile man vill starta bygga i.
Men du börjar ganska nära stationen där bibanan och stambanan möts nu. När du öppnat GDSJ i RE, tryck ner Ctrl och använd piltangeterna, för att komma upp en bit i luften. Använd sedan musen (håll nere höger musknapp!) för att vrida dig åt dom olika hållen. Du bör nu se spår en bit bort. Flytta dig dit med piltangenterna! OBS! Håller du nere shift och använder piltangenterna, går förflyttningen snabbare!
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
Kul att du oxå börjat! ![]() Är inte riktigt säker på hur du menade, dock.. Du väljer ju själv vart du vill börja bygga, man har kanske funderat ut nått speciellt område där du vill börja. Att förflytta sig dit gör du ju lätt, genom at i RE knappa in de tiles-nummer som området har. Det menyfönstret heter ju Camera. Att se vilka tiles-nummer ett område har finns ju många sätt till, men en bra och enkel är att ta up rutten i Track Viewer, där rapporteras nere i meddelande-raden vilken tile markören är i. Hoppas jag svarade ungefär på din fråga iallafall´... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]() Citat:
När du kommit till den plats du bygger, skriv upp siffrorna lat. och lon. på papper. Nästa gång du vill komma tillbaka så tryck tangenten "home" så visas display " enter Latitud/lontitud" och skriv av det nummer du har på pappret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() Citat:
![]() Har satt ut lite plattformar nu, och stationshus. Kanske att bilder kommer? ![]() Tack än än gång, alla som svarat! ![]() MVH
__________________
Mvh Erik.H |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Kan du precisera mer var man ändrar detta värde 1.0 till 0.0? Har problem med att transfer fladdrar...Det är rätt irriterande... MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]() Citat:
Se separad tråd "ändra Error bias"
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Kollat att allt är frid o fröjd nu med GDSJ och nya ScaleRail 1.61 och det är inga problem. Förutom en besvikelse då att de saknade Xtracks-korsningarna ännu inte finns i SR, men förr eller senare kommer det att bli ersättare, om jag så ska bygga dom själv. Ni ser på bilderna hur det ser ut så här, men man kan jobba bort skillnaderna lite granna genom att göra en textur för originalspåren, som är närmare den som man använder med SR.
De spår som jag använder i testen är "pink ballast" och high poly. I mitt tycke lite för mycke av det rosa... men men... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Hitta igen sidan jag ladda hem en grusväg ifrån. Finns både som transfer och objekt (dock går ingen att ladda hem just nu!?).
Snygg väg iallafall: http://www.mitglied.lycos.de/sctsfan650/ Lessen Mazz. lite OT!
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|