Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-12-23, 22:32   #1
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Mitt svar var mer ett klargörande för Pierre och Kneberts svar som jag tyckte var lite onyanserade med lite väl överdrivna påståenden, därför dessa klargöranden.

Jag ville klargöra att LLJ (och att LLJ varit aktiv som användare långt före många här visste om) i Trainzvärlden är stor precis som inom (svenska) msts är LLJ en längtansfull addon som många suktar efter.

Jag har inga problem med varken ruttnamnet eller användarnamnet LLJ bara man är tydlig.

EOD för min del.
Tack för svaret, Fredrik!

Ville bara vara tydlig på att jag inte känner att ett användar-namn, på vilket forum det än är registrerat, i sak inte kan vara hinder för att namnge en rutt med samma namn, i synnerhet som man inte känner till det vid tidpunkten för namngivandet. Känner man till att det finns ett sådan, undvikar man nog det oxå av flera skäl. Finns ju ingen anledning att störa varandras verksamhet.

Det kan också höra till god ordning att om man känner sig okomfortabel med att en namnkollision föreligger, så snart som möjligt vidtalar berörda om att det inte känns bra. LLJ som rutt har som sagt varit känt sedan jag döpte rutten för 4 år sedan och det hade varit lättare att överväga ett namnbyte för kanske 2 år sen, vilket det knappast är idag.

Jag tror att vi sammanfattningsvis mycket väl kan leva med denna namnanknytning och kanske till och med göra nått bra av det. Vi har ju ändå gemensamma intressen, eller hur?

Jag har som sagt domänen www.llj.se och jag har inga problem att där lägga till en förklaring för dom som råkat komma dit av misstag och vägleda dom till rätt ställe, bara jag vet vad jag ska skriva och länka.

www.llj.se är det då tänkt att så småningom berätta mer om rutten LLJ, nedladdningar av aktiviteter etc etc... LLJ som rutt är tänkt att leva många år och genom flera simulatorer, som det nu ser ut....

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-12-26, 14:49   #2
marcus_spelman
Nybörjare

Reg.datum: Jul 2004
Standard

Hur långt är det kvar på rutten.
marcus_spelman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-26, 14:57   #3
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Det är ganska mycke kvar, trots att jag hållt på så länge... Men, jag stretar vidare, tröttna kommer jag inte att göra, då hade jag gjort det för länge sen..

Närmast hoppas jag på att en uppdaterad ScaleRail-paket kommer ut, det skulle underlätta en hel del för mig... Terrängmodulerna är oxå ett sätt att både ta bort en av msts begränsningar samt att det går fortare att bygga miljö utmed linjen med dessa...

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-27, 17:52   #4
marcus_spelman
Nybörjare

Reg.datum: Jul 2004
Standard

Eller hur är SJ banan fyrspårig från Innarvet och söderut
har jag för mig.
marcus_spelman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-27, 18:36   #5
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Japp, det stämmer, SJ söderut från Innarvet är 4-spårigt! Fjärrtåg i ytterspår och pendel i mitten, ungefär som i Stockholmia.

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-28, 02:44   #6
Iceplague
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Standard

Måste ge aplåder för en sådan stor bana som du gjort. Måste medge att det kommer nog ta en bra tid innan jag gjort klar mitt proj. och det är inte ens nära så stort som du har. heh
Gammal 2006-01-03, 22:06   #7
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Hej Mats!
Har gått igenom alla 49 sidor av denna tråd, även om det måste erkännas att jag inte läst all text utan mest tittat på bilderna.
Du anar inte hur imponerad jag är utav dit arbete. Har själv hamnat i en svacka vad gäller mitt tågintresse men efter att ha sett alla bilder från LLJ och läst bara en liten del av dina beskrivningar av byggarbetet så känner jag mig väldigt sugen på att sätta igång med ett eget projekt. Undrar om jag kan få ställa några frågor bara.

Om jag inte missminner mig alldeles så är LLJ grundat på rutten Innsbruck - St Anton. Finns det något av den rutten kvar i LLJ (spår/landskap/samhällen), eller har allt blivit omgjort under årens lopp?

När du bygger en ny linje, lägger du spåren först och bygger landskapet runt dom, eller kommer landskapet först? Tänkte speciellt på ett par bilder från timmerbanan där spåret slingrar sig runt bergen.

Är LLJ så pass färdigt så att du kan använda banan själv och köra trafiksessioner, eller är det bara bygge som gäller?

Är som sagt lite sugen på att själv dra igång ett "evighetsprojekt", dock i Trainz, och då är det alltid trevligt med några tips från ett proffs.

Lycka till med det fortsatta bygget och fortsätt för all det att skriva och posta bilder om det med jämna mellanrum. Nog för att jag ser fram emot den dag när LLJ släpps, men att läsa om och se bilder på hur banan växer fram är för mig minst lika intressant.

Ha en god fortsättning på det nya året .... Mats

Senast redigerad av MatsH den 2006-01-03 klockan 22:21.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:14.