![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
Som rubriken lyder har jag börjat bygga igen, här följer två bilder från Byhåla:
![]() lan's fina vagnar poserar på stationen i Byhåla. I bakgrunden syns den igenvuxna f.d. järnvägsparken samt Gamla Stan. ![]() Byhåla är en stad där man satsat hårt på att behålla det av kulturhistoriskt värde, därför har ett område vid Snorkvikens strand fått behålla sina gamla hus, detta område kallas Gamla Stan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Har nu börjat bygga ut banan precis utanför "Dal mötesstation", till samhället Dal där en liten hållplats upprättats. Bebyggelsen i Byhåla står f.n. still, att bygga på samma ställe är rätt tröttsamt kan jag tala om för er.
![]() Återkommer med bilder senare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Tidigare var jag här:
![]() Från "Dal mötesstation" har jag nu byggt vidare "ut i världen". Här följer några bilder: ![]() Strax utanför "Dal mötesstation" ligger samhället Dal, som synes ingen metropol. ![]() ![]() En kohage sedd ur två olika vinklar. ![]() Ute på Dalslätten. Banan är nu 11 km lång, och fortfarande återstår bebyggelsen i Byhåla. ![]() Vore lite kul att höra vad ni tycker om bilderna jag visat ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Utomordentligt trevliga bilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Bra bygge! Lycka till i fortsättningen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Banan expanderar! Här en bild på Slätten (Sl) där banan ansluter till stambanan. Bygget kommer tyvärr ta en paus pga skolarbeten, men den som väntar på nåt gott...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]() ![]() Snart är bebyggelsen i Byhåla klar, här en bli på hur det ser ut "på andra sidan" stationen. (Jag har tidigare bara visat bilder från ena sidan där "Gamla Stan" ligger) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]() ![]() Även Byhåla har ett sk Miljonområde, vid namn Slödderhåla. Här har spårvägen sin ändhållplats, för vad är vitsen med att förlänga? Ska gamle gubben Olsson ute i skogen ha spårväg? Knappast lönsamt! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Riktigt snyggt som vanlig, men det borde se bättre ut om du fixade 3-spåret i Byhåla lite. Nu ser det ut som 4 räler. Skulle göra en viss skillnad i mitt tycke.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Tidigare Ugglan_1
|
![]()
Jag har inte någon tågsimulator... Så jag vet ej hur grafiken ser ut i spelet... Men jag kan väl tycka till jag med trots det
![]()
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Har byggt ut stambanan en bit mot nästa stad som kommer heta Tvåköping, där ska minst två stationer finnas. Banans totala längd är nu ca. 2 mil.
Saker som återstår innan beta-släpp: -Bebyggelsen i Byhåla. -Spårnära detaljering (skyltar, signaler m.m.) -Elektrifiering av stambanan, usch så pilligt det är! -Bygge av Tvåköping. Bygget fortsätter på söndag, imorrn blir det fototur istället. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Så typiskt, när jag tänkte starta datorn idag blev jag mött av ett "fryslagg", dvs. att allt fryser sig. Fryslagget håller i sig trots att jag startar om datorn hela tiden. Verkar som om nåt virus trängt sig in
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Backup? ..
![]() |
Ämnesverktyg | |