![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Oj då.
Här går det undan och det ser ruskigt bra ut också.
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Lääckerrrrrrrrrtt..
![]() ![]() Kan du fixa lite attachment-points åt passagerarna? Skulle vara perfeckt med det och fungerande dörrar. Hursomhellst igen: ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har planer på det - man bör kunna frottera sig med alla "australier" som skall fylla vagnen vid stationerna. Jag tror att om man lägger in några "outside view" här och där så kan man flytta runt sig med "´" och "å" ( "[" och"]" på engelska tangentbord. Det är mycket att ordna med innan modellen är klar - men just nu är jag i en manisk period (måtte det inte komma en depressiv och förstöra).
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Börjar bli klar med själva modellen, skrapat ihop alla delar i en sceneryfil för att kolla i Trainz - ser rätt hyfsat ut ifall jag får säga det själv. (lite småsaker kvar).
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Snyggt jobbat Ian, riktigt stiligt åkdon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
rätt hyfsat?
![]() mycket hyfsat ![]() nä.. får skita i att försöka lära mig blender, utan köra med nått man redan kan.. jag vill också börja skapa ![]()
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Med risk för att bli tjatig, men f*n vad snyggt.
Man kanske skulle ge sej på ett seriöst försök att bygga Lysekilsbanan, nu när dessa tåg verkar bli verklighet. Anledningen till att jag babblar om Lysekil är att jag tillbringade mycket tid i dom trakterna i min ungdom, och reste ett antal gånger med dessa tåg. Minns att banan började (sett från Lysekil) med en av dom brantaste backarna jag har sett på en svensk järnväg. Nu var det många herrans år sedan jag var på besök där, så den kanske är bortbyggd, men jag minns att det påminnde om att sitta i en bergodalbana nästan, när tåget segade sej upp för den.
![]() |
#9 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Förbaskat snygg modell!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Idag har jag varit uppe på taket farligt nära en imaginär kontaktledning. Skämt åsido, jag har fixat attachmentpunkterna för pantografen (Hg/Ub-typ[emges]). Eftersom X7 ännu så länge bara är ett "scenery objekt" har jag fått trixa lite för att få höjder och positioner att stämma. Man tar ett Ub-lok med sagda strömavtagare och kör helt bryskt in det i X7:an, sen tar man screenshots som man använder i gmax för att prova ut rätt position för strömavtagarna. Bilderna talar nog för sig själv? Tekniken har använts för att bestämma bufferthöjd och boggihöjd. Har även smutsat ner modellen (X7 var ju en arbetshäst som sällan hann ryktas).
Återkommer:
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Satt X7an på spåret för första gången - positivt nog syns den och mycket funkar, men:
Ca 30 cm för högt (lättfixat?) Texten för stor för destinationsskyltarna (lättfixat) Inga animerade dörrar syns (?????) Vindrutetorkarna och koppel alldeles för högt (och bak även för långt bak) (rel. lättfixat) Övergångsbryggorna syns ej (redan fixat - stavfel) men samma fel som koppel. a.cabront är för långt ner och här ser man att fönstren är för långt in. Känner ni igen en tågbyggares vedermödor?
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Satt X7an på spåret för första gången - positivt nog syns den och mycket funkar, men:
Ca 30 cm för högt (lättfixat?) Texten för stor för destinationsskyltarna (lättfixat) Inga animerade dörrar syns (?????) Vindrutetorkarna och koppel alldeles för högt (och bak även för långt bak) (rel. lättfixat) Övergångsbryggorna syns ej (redan fixat - stavfel) men samma fel som koppel. a.cabront är för långt ner och här ser man att fönstren är för långt in. Och det värsta av allt - Toaförnstren är genomskinliga - Fy! Känner ni igen en tågbyggares vedermödor?
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jodå, saker som inte syns är ett av de vanligaste problemen som jag tampas med. Brukar alltid vara jag som gjort något klatigt och sedan grejar man och så fixar det sig. Dumt nog så fattar man aldrig vad som var fel...
![]() (Kanske är därför det händer så ofta ![]() Snyggt som tusan annars ![]()
![]() |
#14 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Modellen är i princip klar, jag väntar på script för att styra, fram- bak-ljus, vindrutetorkare, dag och natt inredning, koppel och övergångsbryggor, destinationsskyltar m.m. Jag skulle vilja ha några pålitliga och kunniga beta-testare för arbetet med scriptet. Jag skulle vilja att de som känner sig manade skickar ett meddelande till LAn på detta forum. Glöm inte att tala om vilken version av Trainz ni testar i! (2004, 2006 eller 2009). Jag tror den kan funka i alla? Några bilder på den (halv)färdiga modellen - allt körklart och fungerar utom det script-styrda.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2009-11-12 klockan 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
snyggt som FN
![]() ![]() ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |