![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Visa resultat för omröstning: Rösta | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 40.00% |
Nej |
21 | 32.31% |
Nej, fast 15-årsgräns är ok |
18 | 27.69% |
Antal röster: 65. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
En nödlösning helt enkelt!
![]() |
![]() |
#47 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Precis så jag menar... Man ska inte dricka det regelbundet men det är bra för snabb energikick under en stund.
![]() |
#49 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Red Bull och andra energidrycker löser bara kortvariga problem som t.ex. Simons väl beskrivna tillfälle. Frukt hinns tydligen inte med att äta, det skall vara i flytande form enligt målgruppen. Vilket så klart är en käpp i hjulet när det gäller val av produkt för bättre hälsa.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
STW-member
|
![]()
Det märkliga är att det är barn och ungdomar som dricker Red Bull, dvs målgruppen för reklamen. Jag känner inte en enda vuxen som dricker den. Efter att ha provat en gång utan något positivt upplevt resultat skulle jag inte komma på tanken igen.
Att som någon skrev att det var bra att ta till om man var trött och behövde en kick för att kunna köra den sista biten hem tyder bara på omognad och dåligt omdöme. Kör man bil och är så trött att man inte kan köra är inte Red Bull lösningen - man vilar helt enkelt tills man är pigg nog att köra igen! Ganska basic faktiskt.
![]() |
#51 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Det är inte bara för energi, man får bättre koncentrationsförmåga samt reaktionsförmågan. Att man blir trött när man kör långt är inte alltid för att man sovit för lite. Kör man bil i 6 timmar i sträck så blir man nog rätt trött.
Mina föräldrar har druckit red bull när vi kört bil i ca 6-7h i sträck för att orka köra hela vägen.
![]() |
#52 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Varför tror du den yrkesmässiga trafiken har en absolut maxgräns på 4,5 timme i sträck innan man måste vila minst 45 minuter? Att köra så långt utan att vila är bara ett tecken på att man inte ska köra bil över huvud taget.
![]() |
![]() |
#53 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hur många timmar max får lokförare köra? Är det samma sak för truckförare?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
STW-member
|
![]()
Aj då, även föräldrar, sk vuxna, dricker Red Bull? Där ser man. Dåligt omdöme ärver man i rakt nedstigande led tydligen.
![]() ![]() ![]()
![]() |
#57 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Finns väl inget föreskrivet hur länge man får köra truck mer än att man får jobba så mycket att man har sina vilotimmar innan nästa arbetspass. Som truckförare kör man inte enbart truck hela tiden, om man då jobbar på lager. Men en grensetruckförare kör ju inget annat än lyfta stora containers hela tiden, men raster finns ju. Finns det föreskrifter så följs det garanterat nästan aldrig utan fungerar som någon sorts rekommendation istället.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Ingen som kunde svara om lokföraren.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-03-28 klockan 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|