![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Visa resultat för omröstning: Rösta | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 40.00% |
Nej |
21 | 32.31% |
Nej, fast 15-årsgräns är ok |
18 | 27.69% |
Antal röster: 65. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jaha, det kan jag ju svara på också. Kallas kör- och vilotider. Max 4,5 h i sträck, sedan måste man ha en rast på minst 45 min. Därefter får du köra 4,5 h till, innan en dygnsvila träder in på minst 9 h. Normalt tillämpas väl den vanliga normala dygnsvilan på 11 h, annars finns reducerad dygnsvila, men den får max inträffa 3 ggr mellan två veckovilor. Resten är inte relevant, 4,5 h kan du köra som mest i sträck.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#63 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Jag tror att en åldersgräns skulle göra att fler unga vill prova. En kille i min klass blev nyligen tagen när han snattade en Powerking på Hemköp. Så onödigt! Det är enligt mig inte ens gott. Alkohol/tobak bland unga hade inte existerat om det inte var en "vuxengrej". Det blir tydligen spännande och man ska leka vuxen och skit. Själva idén med en åldersgräns på energidryck är ju klok men jag tror att problemet inte kommer minska, snarare öka
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#65 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Från Jannes inlägg på engelska, Google översättning...
Det svenska Livsmedelsverket har utfärdat en allmän varning om Energidryck Den energi dricka Red Bull är under utredning i Sverige efter rapporter minst tre människor dog efter att ha druckit it.The Svenska Livsmedelsverket (NFA) går undersökningen, och har utfärdat en allmän varning, tala om för folk att inte ta Red Bull blandat med alkohol, eller efter tung träning. De tre friska unga människor som dog alla tros ha druckit Red Bull strax innan deras död. Två av offren dog efter att blanda drink med vodka. En kvinna, som heter enbart som Therese, 31, kollapsade på golvet i en nattklubb i mars i år . Hennes pojkvän John Andersson berättade en nationell dagstidning: "Plötsligt hon föll ner bredvid mig. Hennes hjärta hade stannat och hon var helt livlös. En tredje person dog efter ha druckit flera burkar av den energi drink efter en tung träning på gym.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-03-29 klockan 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]() Citat:
Det var första gången han snattade och han åkte fast direkt. Tur tycker jag, då kanske han aldrig gör om det ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]()
Jag har själv ingen erfarenhet av energidrycker men jag har hört att (som någon skrev innan) att det påverkar hjärtrytmen, och för att veta att det inte är bra behöver man inte vara någon Einstein.
Man kan missbruka allt, vatten, mjölk, sprit, tobak etc. Alla drycker är farlig vid missbruk om man t.ex. häller i sig 3l vatten på en gång så kan lungorna drunkna. Men vanligt vis gör man ju inte det... inte jag iallafall. En ålders gräns på energidryck vore vettigt. Men 18år är lite väl, någon frihet måste väl vi ungdom ha, 15 låter bra tycker jag om man är medveten om riskerna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
En i min klass åkte också fast nyligen. Rätt åt honom tycker jag eftersom han i stort sett varje skoldag tog varor för 50-100kr.. Han kunde ta 4-5 tuggumipaket vissa gånger och ibland ett 4-pack redbull eller en läsk och en påse chips. Men det har åkte fast på var två burkar vegitarisk ravioli. Ödets ironi ..
Back to topic ![]()
![]() |
#69 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#71 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Fem timmar, sen är det minst 30 min rast som gäller...tror det är något med att man max får jobba 14 timmar på en 24-timmarsperiod och 11 timmars vila mellan turerna osv...kan inte det exakt!
![]() |
#72 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Egentligen är det lite märkligt. Era regler är riktigt generösa mot de som vi lastbilschaufförer har att röra oss med. Vi måste dessutom böta 3000:- om vi råkar överskrida med så lite som en minut eller redovisa fel på något vis.
![]() |
#73 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Hur gör lokisarna när de ska till Åre - Storlien ? Det tar väl ca 8h dit. Stannar de på vägen någon gång?
![]() |
#74 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()