![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Har lekt lite med att ta fram en DEM karta och då en delmängd av HNJ.
Klippte då ut den del som jag för min del tycker är intressantast: Huvudlinjen Torup-Smålandsstenar. Bibanan Torup-Hyltebruk Banan Landeryd-Burseryd Bibanan Kinnared-Ätran. Nedlagd sen många år tillbaka(1961). Fick gissa mig fram till hur den slingrade sig fram på vissa ställen. Avståndet blev dock rätt:18 km! ![]() HNJ routen med räls är nu inlagt mellan samtliga slutstationer och anpassat. Finns i TS2010, men funkar också i TANE. Slutmålet är att ha route/session körandes i TANE. ![]() Siktet är inställt på en bana och landskap med 1940-tals snitt. Nils Blid kommer att bygga upp landskapet. Bangårds ritningar är från 1930-talet och finns till ALLA stationer + hållplatser. Alltså även till Kinnared-Ätran! Givetvis skall det vara semaforer med skiv försignaler. Tillkommer ett antal stationer, som behöver byggas och sedan komplettera LANs lokstall/vändskiva med 3 platser till = Landeryds lokstall Vad gäller lok parken så har jag hittills kommit fram till: Y1(LANs) + UF2 (Kinnared-Ätran) HNJ färger Yo2(LANs) + UF3 (Torup-Hyltebruk) HNJ färger. Snabbvagnen(LANs) (Torup-Smålandsstenar) Nedanstående lok med HNJ märkning naturligtvis: HNJ P7 (SJ A7) Långt persontåg (Torup-Smålandsstenar) Nytt lok. HNJ G12 (SJ E9) malmtåg (Torup-Smålandsstenar) HNJ G8 (SJ E8) godståg (Torup-Smålandsstenar) HNJ P6b (SJ L26) persontåg (Landeryd-Burseryd) HNJ G10 (SJ E7) godståg (Landeryd-Burseryd) Nytt lok HNJ T10 (SJ N4) Pappers tåg (Torup-Hylte). HNJ ångvagn. Stationerad i Landeryd för inspektionsturer. Dessutom skall en DEVA konstrueras: HNJ X1 4 (Torup-Hylte) Nytt lok Dessa tåg skall ingå i en AI session och köras i en oändlig loop. Är ett stort projekt, så jag hoppas vi inte gapat över för mycket..... |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|