![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Vill varna för ett virus som drabbat mig. Det sprider sig genom att det skickar sig själv till alla i din msn messenger-kontaktlista. Om du får en zip-fil som du inte känner till. Ta inte emot den innan du vet vad den är!
Jag har blivit tvungen att avinstallera msn messenger, och letar nu efter ett antivirusprogram som kan bota datorn.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Så länge man inte öppnar den så ska inte viruset kunna spridas.
Fil namnet är nåt på "photos" och zip filen är runt 100 kb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]() Citat:
Jag var själv drabbad av det här viruset i början av Juni, och installerade om Windows dagen innan jag köpte kameran. Det sprider sig alltså så, att man själv/ någon annan, inte är medveten om det över huvud taget, därför kan det bli lite förvirring när man frågar varför man skickar virus, eller nåt i den stilen. Så jag fortsätter vara mer försiktig med sånt. Viruset gör mer skada än vad man kan tro... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag misstänker alltid om det är ett virus eller ej. Kännetecken? Oftast står texten på engelska och låter ungefär så här: "Wanna see my nude pics?" eller dylikt.
Filerna är oftast på under 20kb, en storlek som ingen kontakt brukar skicka. Dessutom brukar filikonen vid överföring visas som en okänd fil. Oftast vänner skickar sådant, så detta borde alla beakta och avslå filöverföring.
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Men det är väl så på Windows Live Messenger att de filer kontakterna skickar och du tar emot viruskontrolleras innan du kan öppna de...
Så är de för mig...?
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag har dock fått kontakter som skickat ett meddelande som lyder: "Gå in och kolla om du är borttagen på listan www.messengerbiz.net", ungefär. Det är ett tecken på att en kontakt inte uttrycker sig på detta vis. Det är snarare företag och reklam som använder sig av denna typ av grammatik.
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|