Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-28, 00:02   #16
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alexfaldt
Hört talas om IRONI och HUMOR?
Det framgick väl ändå inte i ditt första inlägg att det var menat som ironi och humor? Eller borde alla märkt det tycker du?

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 00:17   #17
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
Hört talas om IRONI och HUMOR?
Jodå, har hört talas om båda två. Jag gillar humor skarpt men är däremot ingen större fan av ironi. Gick lite inflation i det på 90-talet med Gustavsson, Schyffert och grabbarna. Bortsett från det så krävs nog lite mer artistisk talang för att få det att lysa igenom i skriftspråk. Annars kan man ju alltid ta genvägen genom smileys. Dessa brukar finnas tillgängliga i de flesta forum

.... Mats
Gammal 2007-02-28, 01:42   #18
alexfaldt
Exilskånsk lokförare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Det framgick väl ändå inte i ditt första inlägg att det var menat som ironi och humor? Eller borde alla märkt det tycker du?
Du kan väl ändå inte mena att du på allvar trodde att jag förslog att vi skulle införa planekonomi bara för att någon inte får biljetter?

Citat:
Ursprungligen postat av MatsH
Jodå, har hört talas om båda två. Jag gillar humor skarpt men är däremot ingen större fan av ironi. Gick lite inflation i det på 90-talet med Gustavsson, Schyffert och grabbarna. Bortsett från det så krävs nog lite mer artistisk talang för att få det att lysa igenom i skriftspråk. Annars kan man ju alltid ta genvägen genom smileys. Dessa brukar finnas tillgängliga i de flesta forum

.... Mats
Då får jag be tusen gånger om ursäkt min ädle herre för att jag glömde att bifoga dessa behändliga smileys....

Senast redigerad av Joel den 2007-02-28 klockan 17:11.
alexfaldt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 03:10   #19
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Citat:
Ursprungligen postat av Slash2
...är såna som köper biljetter till ett stort evenemang för att sedan sälja dem till ordentligt överpris till de som inte fick tag i några. Ett typexempel är biljetterna till Metallicas konsert som släpptes imorse. Jag hade tänkt köpa biljetter men fick inte tag på några. När jag sedan kollar blocket ligger flera biljetter ute för otroliga 2000 kr /st, på ticnet kostade de 500/st.
Att göra på det här sättet tycker jag är väldigt fult, för att inte tala om de som står utanför det aktuella evenemanget och säljer sina buntar biljetter.

Någon mer här som råkat ut för detta?
Hej

Det stod om detta i dagens Kvällsposten, pappersbilagan, om det står på nätet vet jag inte.
Det stod i varje fall att biljetterna tog slut på 45 minuter och om man ville ha tag på biljetter så tipsa de om olika sajter man kunde gå in på för att få tag på biljetter. Det är väl okej om de gör detta men då skall man komma ihåg att de på dessa sajter säljer biljetterna till överpriser och då kan man undra följande: Om de då säljer slut på 45 min enl tidningen, hur kan det då finnas biljetter att köpa på vissa sajter??????

Det finns en förklaring till detta och det tror jag att gemene man kan lista ut själv hur det förhåller sej.

MVH Kenneth
Gammal 2007-02-28, 03:13   #20
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Citat:
Ursprungligen postat av pussgurkan
OM arrangörerna skulle bry sig så finns det ett ganska enkelt sätt att komma ifrån detta. PÅ fotbolls-VM förra året så var alla biljetter försedda med passnr och namn detta innebar att biljetterna var ogiltiga om någon annan försökte använde dem.
Hej

Ja men då kan man undra hur folk kunde köpa biljetter via olika medier och ändå komma in på arenan?
Vet folk som köpte via någon sajt och de behövde ej uppge något för att handla dessa. Dessutom så sa de att kontrollen vid insläppen ej var så hård som det påstods. Kan nämna att matchen det gällde till var mot Paraguay i Berlin, en match som Sverige för övrigt vann med 1-0.

MVH Kenneth
Gammal 2007-02-28, 09:05   #21
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

En annan lite småkulig sak är att man på bokingssidan kastade ut folk 08.45(bokningen öppnade 09.00) för att "alla ska få samma chans", känns som att de som stått längst i kö borde ha tillträde först!

Ämnet var på tapeten under måndagen också, vår linuxlärare surade lite över att ha gått ifrån lektionen i över en timme utan att få några biljetter...(skadeglädje, han slipper iaf punga ut pengar)
Gammal 2007-02-28, 14:59   #22
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Du kan väl ändå inte mena att du på allvar trodde att jag förslog att vi skulle införa planekonomi bara för att någon inte får biljetter?
Jag menade precis det jag sa i mitt första inlägg. Helt enkelt.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.