![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Här går det undan. Du verkar ha gott om "byggenergi". Kul
![]()
![]() |
#17 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Tackar! Ja, jag längar efter att komma till Mora!
![]() ![]() ![]()
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Mycket snyggt detta minsann!
Bra jobbat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Veteran
|
![]()
Tackar! Det känns alltid kul med positiva kommentarer!
![]() Jag måste tyvärr ominstallera Windows och kommer därför inte att kunne bygga något på ett par dar. Så ni får stå ut med att vänta... ![]() ![]()
![]() |
#20 |
Veteran
|
![]()
Jag har rejält datastrul nu, min dator har fått någon typ av hårdvarufel (tror jag) och är inne på service. Lugn, rutten (och allt annat trainzrelaterat) ligger tryggt som både CDP-filer och localmapp på både extern hårddisk och ett otal DVD:er. Otroligt hur mycket onödigt content man har samlat på sig under bara ett år! (localmappen var på ca 10 GB!
![]()
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Jisses, får nästan lust att hämta gräsklipparn
![]() Håller tummarna för din dator vad det nu kan vara, (en annan hänger knappt med i utvecklingen och fashineras fortfarande av 90-talets gamla modem och annat) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Veteran
|
![]()
Ja, jag får hoppas att jag snart får tillbaka datorn så jag kan fortsätta bygga. Tack för kommentaren, men jag tror faktiskt inte att en gräsklippare skulle hjälpa...
![]()
![]() |
#23 |
Veteran
|
![]()
Ja, nu har jag äntligen fått tillbaka datorn, och nu fungerar den perfekt!
![]() ![]()
![]() |
#24 |
Veteran
|
![]()
Datakrasch igen, men nu är burken skickad till det lokala dataproffset, "det blir klart på nå´n dag" sa han... Lite bättre en Amtech i Mora... Ca 2 veckor och ingen förbättring... Men sen ska jag väl i alla fall kunna bygga vidare... Har byggt landskap B-länge-Repbäcken iaf.
![]()
![]() |
#25 |
Veteran
|
![]()
Säger jag bara!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#26 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men men, härligt höra du är igång igen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Veteran
|
![]()
Ja, det är otroligt, i första vändan lämmnade vi burken till en firma som vi inte har alltför fina erfarenheter av, men vårat ordinarie dataproffs var på semester så... Iaf, de höll på i ca 2 veckor och sa "Det finns inget fel i datorn, däremot hittade vi ett virus". På två veckor, ett virus som jag hade hittat själv... Nåja, in igen med burken, nu till en bättre firma. Han höll på i en vecka och trodde att han hade löst det. Men det första burken gjorde, var att visa upp en fin blåskräm. Jag testade lite och var ganska säker på att det var fel på minnet. För datorn funkade bra om den bara fick stå, men direkt man började arbeta krashade den. Så vi fick helt enkelt lämmna in den igen. Igår när jag hämtade den fick vi veta att de inte hade lyckats hitta något fel, så de tog isär datorn bit för bit och satte ihop den. Han trodde att ett minna kanske satt lite löst... Så antingen var det det som var felet, eller så var det fel på moderkortet eller minnet. Så jag var ganska nervös när jag testade. Men nu funkar det perfekt, och det känns bra...
![]()
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Jadu, vad gör inte folk för att tjäna pengar. Jag är glad att jag slutade bygget när jag gjorde, nyligen började den här vara på väg att kasta in handduken, vansinnigt drygt, men vad gör man.
Nåväl, nog om offtopic. Hur långt har du hunnit ralla om man säger så? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Veteran
|
![]()
Ja, jag har byggt till Stumsnäs mellan Mora och Rättvik, och har börjat lite på Mora Stn men ska nog börja om igen nu när de svenska växlarna är släppta. I andra änden har jag kommit till Djurås, förutom att jag har byggt klart landskapet mellan Borlänge - Repbäcken. Sedan vet jag inte riktigt hur långt det är från den punkt där din rutt slutar till Djurås stn.
![]()
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]()
Det ska nog vara cirkus 8835 meter därifrån till Djurås. Slutade bygget vid en bro på just den punkten som går över bilvägen vid (Dalälven?).
|
![]() |
![]() |