![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag vet inte om detta varit uppe förut men jag upplever avsevärt mindre ryckighet (dvs laddning från hårddisken) då jag ändrar -loadingtime i trainzoptions.txt. Jag har provat sätta värdet till 2. Standardvärdet är 20.
Dom rekommenderar ner till 1 för snabba datorer (vad dom nu menar med snabb). Jag brukar ha 20-30 fps. Så här står det i dokumentationen: -loadingtime = XXX Modify the time period allocated to caching assets per each frame of graphics. Specified in milliseconds. Defaults to 20ms. Higher numbers provide faster but more 'jerky' loading, and are suitable to slower computers which have lower frame rates. Lower numbers provides slower loading but help reduce visual 'stutter', and are suitable for faster computers which have high frame rates. Rates down to 1ms are recommended for fast computers. /Mats ![]() |
![]() |
|
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Mindre flygplats/flygfält | henke_89 | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 5 | 2005-03-02 14:52 |
Mindre ban projekt | Nicke_123 | Landskapsdesign - Trainz | 2 | 2004-07-06 19:03 |
Bobybanan - en mindre bana från 1800 talet | Olaf Lindström | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 6 | 2003-12-26 12:53 |