![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#376 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ingen verkar veta nåt om bilderna på Jönköpings Y1, så den blir väl aldrig färdig?
Däremot "Skogarna Konung" - Värmlandstrafiks Y1 blir nog klar ? Y1 efterträdde ju Y6-generationen 1979- , och tanken att måla dom orangegula fanns nog, men Länsreformen gjorde att fantasi, länspatriotism och färgglädje gjorde att färgburkarna togs fram. Denna är väl ett sprakande exempel ?
![]() |
#377 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sitter och Googlar runt, för att hitta någon bild på märkena till Jönköping.
Y1 är väl annars den som har haft flest färgvarianter, tror jag.
![]() |
#378 |
Medlem
|
![]()
Här kommer dem... Både som JPG & Zip....
![]()
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Veteran
|
![]()
Stort tack Micke, nu blir hela Y1-paktet klart!!!!
Underbart!
![]() |
#380 |
Medlem
|
![]()
Vassego.. Fick dem i samband med att byggde på Y1 till Msts
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#381 |
Veteran
|
![]()
Jag är dig stort tack skyldig, jag vet att du gjort 14 texturer i MSTS, jag kom upp i 11 till TANE.
"Lingon. ekorre och en glad sik" - kanske symboliskt för Småland? "På lingonröda tuvor, på vallande sik, tre trallande ekorrar tog sig en kik"
![]() |
#382 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Men jag tycker, att du ska minska ner symbolerna till minst 2/3-delar eller kanske t.o.m till hälften. Kolla på bilden i inlägget, där du efterlyste symbolerna.
![]() |
![]() |
#383 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
/Micke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Veteran
|
![]()
Kanske blir nåt när det blir färdigt. Sveriges senaste höghastighetsförsök (250 knyck), normalt 180-200. En hytt är under utveckling - så sakta:
![]() |
#385 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Ser riktigt lovande ut det där
![]()
![]() |
#386 |
Veteran
|
![]()
Reginas Reglage.
I hytten på Regina finns alla reglage för att få en god körupplevelse. Basen är en hytt av en Alex Gryshin till DB BR 423 som jag vidareutvecklat å det grövsta. Även enginespecen har fått sig en överhalning. Regina med 2 mellanvagnar kan nu toppa i uppmot 200 kph. Med pådraget på högst läge uppnåddes 100 efter 1 km, 120 efter 2, 130 efter 3, 140 efter 4 i CAB-mode. Bilden visar de viktigaste reglagen och deras funktion. det finns dessutom dörrreglage och defroster försedda med ljud. 1. Huvudströmbrytare som kopplar in batterierna och kompressorn. 2. Reglage för strömavtagaren. 3. Körriktningsomkopplare. 4. Körreglage med pådrag (framåt) och broms (bakåt). 5. Vindrutetorkarreglage. 6. Defrosterreglage. 7. Dörreglage. 8. Digital och mekanisk hastighetsmätare. 9. Bromstrycksmätare. 10. Traktionsmätare
![]() |
#387 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Helt underbart snyggt de där! Men du, snabbare än så var väl ändå tåget, nuvarande rekord i Sverige är väl så mycket som 303km/h?
![]()
![]() |
#388 |
Veteran
|
![]()
... är ett, i bakgrunden, pågående projekt.
Ett X2000-tåg bestod ofta av en motorvagn (el. loket) X2 följt av två 1:a klassvagnar UA2g, sen två 2:a klass vagnar UB2g följt av en bistrovagn UBR2, ytterligare en 2:a klassvagn och sist manövervagnen UB2X. Originalen är byggda för STW av GertJan van Harkamp men har för runda fönster, ingen inredning, inga öppningsbara dörrar och inget passagerarstöd men snygga utsides texturer. Så jag har inlett ett rejält uppdateringsprojekt och indelat det i fyra etapper för varje vagn (5 st). 1. Tillrättning av vagnkorgen och fönster. 2. Uttagning av dörrar och fixning och animering av dessa. 3. Skapande av inredning till varje vagn. 4. hopbyggande av allt till 5 vagnar. Nåra bilder från inredningbygge med minutiös inredningsprecision. Snacka om att ta sig H2O över huvut ;-} L
![]() |
#389 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
.... velat ha en "gilla" knapp. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Lennart, du är helt otrolig!! Nu drog du genast upp lusten till Trainz igen, längtar tills jag kan starta Trainz och leka lite nästa gång!!!
![]()