![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
|
![]()
de är AWS. som vårat ATC system fast den engelska varianten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
oja..den fungerar..kör du mot rött slår nödbromsen till när man ser blomman så är framförvarande signal röd eller gul. om de är grönt så är blomman släckt. men detta får man lägga in på banan för de ska stödjas. hawes junction har de som orginal..alltså finns i spelet från början.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
Måndag morgon. dags att jobba
tyvärr tog jag nog fel på am /pm...har aldrig lärt mig vilket som är vad http://www.youtube.com/watch?v=PQq6XDLP060 |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Hej Melin!
Frågan kanske inte passar exakt i denna tråden men jag hittar inte var du tidigare skrev om två paywarelok du laddat hem: M Class & Ma Class. Jag har också skaffat dem och de är hemladdade och ligger nu i: program files/Auran/World/Custom. Jag kör ju 2006 och tillverkaren skriver att de egentligen är skapade för 2004, men att de även skall funka i 2006. Jag vet inte om du kör 2004 eller 2006 men jag har inte kläm på hur man gör om dem till CDPfiler vilket jag antar är det som behövs för att jag skall få in dem i CMP och kunna committa dem? Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Hej! Du behöver inte göra om dom till cdp-filer. I CMP så har du ett alternativ som heter "Import Content" i menyn "File". Då kan du importera loken ifrån en katalog. Hoppas att det hjälper något. mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#38 | |
Medlem
|
![]() Citat:
tjenare. när du får länkaran för loken har du två val. 2004 version och 2006 version. jag laddade hem i och för sig båda versionerna. man vet ju aldrig men när jag packade upp 2006 versionen ville den lägga sig under worl/custom och sen Ma class låt den göra det. men spara de andra loket under annat namn. i fall du beställde både de gröna och röda. sen tar du bara inmport i cmp för de blir inte cpd filer MEN! innan du gör det innan du lägger in de i cmp. glöm inte att lägga dit kolgubben. loken fungerar inte annars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
om jag var luddig och du inte förstår vad jag menar. hojta till
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Du har nog kommit på felet för jag brydde mig aldrig om att ladda hem eldaren... Skall nu göra det och se om det kan gå lite bättre. Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]()
om du får problem med att lägga in eldaren så säg till. och glöm inte att lägga in han i båda loken. alltså om du har köpt både grön och röd. jag åkte på att import två gånger innan de funkade av nån anledning. men loken är värt allt strul. själv har jag införskaffat mig lite tyska lok. ska filma lite med dem med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag har importerat i flera omgångar men inget tycks hjälpa. Sista gången låste sig Trainz helt och hållet vid den efterföljande uppstarten, något som inte hänt på åratal. Ganska rolig är tillverkarens uppmaning att läsa readme-filen som med följer CD-n. Nu är det bara det att jag inte fått någon CD. Ett annat alternativ skulle vara att läsa readme-filen som skulle medfölja eldaren. Någon sådan fil fanns givetvis inte där heller... Nu tänker jag gå ut på balkongen och träna lite primalskrik och sedan skall jag ta mig något kallt och skummande. Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
hehe...de följer med en readme fil ..de är sant..men jag kan skriva här vad du ska göra.
punkt 1: packa upp filen som heter TRS2004_PB15_interior.zip i den mappen finns de en mapp som heter coalman. kopiera hela den mappen. och sen går du dit du har packat upp loken. då ser du sketmånga kuidnummer mappar. för de är ju inte cpd filer än. denna coalman mapp ska kopieras in i följande mappar (gäller båda loken) i mappen som heter KUID2 45586:55004:0 och KUID2 45586:450:0 och KUID2 45586:451:0 dessa gäller de GRÖNA loket..för de RÖDA loken..gäller dessa kuid mappar som du ska kopierar in coalman mappen i. alltså HELA mappen.. inte bara innehållet. fast de kanske du visste. dessa kuidmappar gäller för RÖDA loket KUID2 45586:55005:0 och KUID2 45586:452:0 och KUID2 45586:453:0 efter du har gjort detta. så tar du och import contetns i cmp. och sen SKA de funkar. jag fattade inte först att de var olika mappar för varje lok. men sen så ![]() jag hoppas detta hjäpte dig så du slipper slita av håret. Sen underlättar de massor om du döper de uppackade mapparna till grönt eller rött..behöver ju som sagt inte hete MA clas mapp..lätt att blanda ihop dem annars. Hojta till om de behöverm er hjälp så får jag se om jag kan hjälpa till mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag skall bara stärka mig lite till kropp & själ innan jag går på´t igen... Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
säg till sen hur de går och vad du tyckte om loken
|
![]() |
![]() |