![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | ||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Det sista du påpekar kommer de förmodligen inte att ändra på. Materialet som inte fungerar får nog varje upphovsman rätta till, om de vill att det ska fungera i fortsättningen. Vi kan inte begära att Auran ska gå tillbaka till äldre teknik igen. Citat:
TS2010 bygger bara vidare på TS2009, så om du är nöjd med TS2009 så fortsätt med den. En stor skillnad mellan dessa versioner är supporten av speedtreez (som jag personligen kan vara utan) och att man kan ha flera layers i sina sessioner. Layers funktionen är mycket bra, när man lärt sig hantera den. Men den kan ställa till det också om man inte är uppmärksam på i vilket lager man jobbar i. Om man inte har koll på detta kan spår och andra objekt till synes försvinna, helt oförklarigt. Vad jag vet har Auran inte ändrat på sin strategi, det är nog vi som får anpassa oss till dom krav som vi själva ställde för några år sedan.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-05-06 klockan 15:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
De resterande objekten, luftledninen och plattformspaketet har något scriptfel som måste åtgärdas. Tror att Svenolov arbetar på det?
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2010-05-06 klockan 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Kan det möjligen bara räcka med, att uppdatera/reparera databasen efter ändringen.
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Tack till er alla för många upplysningar och svar.
Jag har nu bestämt mig för att bygga i Trainz 2010 ett tag framöver. Har alla versioner av Trainz men i grunden inte varit något fanatisk 12-timmars banbyggare så jag kan nog anpassa mig efter den senaste utgåvan och arbeta från den. Jag tycker också att 2010:an har fina grejor trots att jag kanske låtit tyken och pessimistisk i mina tidigare inlägg. Allt har sina sidor och nu skall jag bara se framåt på de positiva som 10:an trots allt kan bära med sig. Tipset från Korvtiger skall jag prova på. Tack för det. Funkar det inte så är det inte hela världen, jag bygger i så fall från scratch :-) Med hälsningar från Benlands president :-)
![]() |
#36 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jag ska försöka mig på bygge i TRS också, för att se hur det är..
![]() |
#37 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Korvtigers lösning/förslag är utmärkt. Det kan ha med layers att göra, men det är inte alltid säkert. Om inte banan existerar i T2010 och man installerar den från en cdp som är gjord i TS2009 (eller äldre versioner), så läggs allting på plats i layer 1. Viktigt är, naturligtvis, att man inte har några saknade eller felaktiga objekt i banan. EDIT: När jag tänker efter, Bengan, så borde en extended database repair fungera också. Men det brukar ta mycket längre tid att utföra.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-05-06 klockan 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Jag har bara framfört vad det är som jag känner mej besviken på, och jag har, eller ställer inga som helst krav, jag har bara önskemål. Däremot ställer Auran krav på mej som användare, att jag som vanlig konsument ska klara av att uppdatera vissa äldre obj. för att få dom att fungera i nyare ver. av spelet. Vilken annan simmulator gör det? Dessutum tycker jag att det är mycket begärt att alla som skapat obj. till 2004 t.ex, skulle ha veta EXAKT hur det skulle göras för att fungera i framtida versioner. Nu ska jag sluta att "gnälla" ![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Korvtigers förslag att spara banan som CDP-fil däremot fungerade utmärkt. Men då hade jag ju innan också tagit bort raden -icon3 <kuid:xxxxx:xxxxx> - i configfilen för just det spåret som saknades.
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Någon som vet hur man får Content Managern att fungera i TRS2010. Jag hade 2009 innan och efter att ha laddat in den nya 2010 så messades det rött nedtill om "Unable to log in to Planet Auran......" Kravet på username och password skrevs in under inställningar men vill av någon anledning inte accepteras hur jag än försöker. Jag har både 2009 och 2010 samtidigt i datorn och på 2009 fungerar det, men inte i nya 2010. Knepigt......
Då härsknade jag till och raderade ALLT som hade med Trainz att göra. Dvs tog bort båda programmen, slängde allt i papperskorgen, inklusive mappen Auran. Med en "ren" dator så lade jag in Trainz 2010 på nytt. Det tog över en timme innan den hade lagt in sig. Men Content Managern vill fortfarande inte koppla upp sig. (Skall väl säga att jag sparade Local-mappen först innan jag raderade....)
![]() |
#41 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
username borde vara ditt användarnamn i trainz, inte ditt nummer
![]() |
#42 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tack
![]() |
![]() |
#43 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har precis laddat hem uppdateringen av Luftledningspaketet som Svenolov har fixat till. Tog då en titt på alla Tomas grejer i CMP för TS2009, för att se vilka som felade. Alla hans spår, 2, 4 & 16 har inga fel hos mig i TS2009. Stämmer detta, att spåren visar OK i TS2009, men i TS2010 är allt rött?
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jo så är det. TRS och TS2009 bryr sig inte/kan ha iconer på spline(track)-objects.
![]() |
#45 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Inget av Platformspline fungerar heller. Spåren som heter 2mNB, 4mNB och så vidare är däremot ganska många som är röda. Men det avhjälps om man tar bort raden "icon 3......" i config-filen. Den som är markerad i bilden. Hälsningar
![]() |