Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-22, 22:45   #1
Byggare Bob
Guest

Lightbulb Hela klockan är animerad!

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Det går sakta, men säkert framåt......

Kul detalj: Klockan i Ropsten har animerad sekundvisare!

http://pirpen.cjb.net/

Jag kikade närmare på "klockan" som du satt ut Pierre, och det är inte bara sekundvisaren som är animerad, hela klockan är det
Lägger in ett screenshot oxå :

Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-07-22 klockan 23:04.

Svara med citat
Gammal 2005-07-24, 15:45   #2
floppa
Junior Member

Reg.datum: Jun 2004
Standard Hej alla!

Jag vet att ja kommer bli utskälld nu *tro* men ja kunde inte låta bli att testa banan med världens snabbaste tåg, TGV world speed record å se va den gick för.....jag han dock inte slå till bromsarna innan Ropsten å tåget flög upp över kullen...hoppas ni inte blir för elaka nu.. Men jag har åxå kört rutten med spårvagn..väldigt bra jobbat pierre! har även lagt till patchen å ska till å testa den nu I love you pierre!

Mvh Mattias
Bifogade bilder

floppa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-07-24, 21:17   #3
mikael512
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

Nu finns det aktiviteter att ladda ner på följande länk:

http://web.telia.com/~u40943488/MSTS/LB_aktiviteter.zip

Tåg 1 & 2 (inkl traffic) är konstruerade ur SL:s tidtabell för sommaren 2005.

Övriga tåg är konstruerade ur ett påhittat senario. Senariot är tåg var 10min Ropsten-Gåshaga brygga (tåg 11, tåg 12) samt 'insatståg' var 10min Ropsten-AGA (tåg 21, tåg 22).

Mvh Mikael

Senast redigerad av mikael512 den 2006-01-15 klockan 22:51.
mikael512 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-07-24, 22:35   #4
abjol
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Skicka ett meddelande via MSN till abjol
Standard

Hei jeg har et lite problem med lb tram. Jeg se ikke noe annet en bått i cabben og spakene. Er det noen som vet hva problemet er.
Gammal 2004-11-21, 18:51   #5
Basse
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Standard

Hej!

Jag tycker du jobbat på rätt snabbt ändå []
Ser bra ut redan nu!

//Basse. Ta det lugnt - Ta tåget.
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-21, 19:34   #6
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Ser trevligt ut och du jobbar på ganska så snabbt må jag säga!
Tycker dock att du borde ställa klockan på plattformen, vem fasen läser den där ute? Det är ju verkligen upmaning till spårspring![}]

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-21, 21:13   #7
Byggare Bob
Guest

Standard

Supersnyggt, kan nästan inte skilja det från verkligheten, men undrar över en sak (som kanske inte är klar än?), berget på nordsidan av Herserudsbacken är ju mycket högre i verkligheten...
Annars ett kanonjobb, Pierre!

Herserudsbacken in real life
  Svara med citat
Gammal 2004-11-21, 21:36   #8
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Älltid lika trevligt o se dina insatser för att göra bra underhållning inom MSTS!

Jag funderade på en sak, skulle det kanske vara läge att göra några backdrops för miljön "på andra sidan vattnet"? Jag menar, Lidingö-banan passarer ju inte havet direkt, det är en stor himla skärgård emellan... [B)] Ska försöka ta mig ut o fota från strategiska ställen, så du kan få till bra bakgrunder för "landskapet"/staden på andra sidan vattnet, att göra backdrops av... Eller om nån annan gör det oxå, då får du o välja på...

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-22, 00:56   #9
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tackar!
Det är roligt att ni gillar rutten.

Att bygga en verklig svensk rutt till MSTS, har jag velat länge. Men jag har varit för feg och haft för stora krav. Det tror jag fler än jag har/har haft!?

En rutt i msts, som till 100% motsvarar den verkliga, är bara att glömma. Man får istället försöka göra, så bra man kan, med dom resurser som står till förfogande och trots "buggar" i msts!

Jag har fått svar av Marcel Despont om att använda en del av hans objekt i rutten. Bl.a. hade han en byggnad som passar bra som den nedlaggda hållplatsen Brogrenen....

Jag såg också att Sibbmarks Brinellskolan (efter ommålning) kan passa bra i rutten!

vr98olli: Jag håller med dig om klockan och spårspring, men det finns en klocka på perrongen också. Klockan ute vid spåret är nog till för förarna!? Ska egentligen vara en rund klocka, men jag gillade att den var animerad....

Byggare Bob: Berget kan göras "hur högt som helst". Problemet är att jag inte vet hur högt det sak vara? Har bara närbilder på det (ja Torsvik hpl alltså!). Ett problem är också att jag inte kan få berget nära spåren. Egentligen borde man/nån göra bergs-objekt till msts.

Videon var superbra! Skulle vara roligt med fler sånna, kanske sammansatta till hela resan!?

Mazz: Ja, backdrops för miljön bortom ön vore perfekt. Skulle hjälpa att hålla objekten nere! Jag tycker mina insatser är ganska obetydliga, jämfört med dom som bygger objekt och tåg. Men tillsammans skapar vi ett bra msts....

Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-22, 04:01   #10
Byggare Bob
Guest

Standard

Enligt boken om Södra Lidingöbanan på sidan 40 så sägs det att "Herserudshissen transporterade passagerarna 25 meter upp i luften till Herseruds villasamhälle",
så jag tipppar på att berget är mellan 20-25 meter högt vid just Herserud...

Håller med om att man inte kan få en rutt skalenlig till 100% men det är nog så bra som du gör det, Pierre
  Svara med citat
Gammal 2004-11-22, 10:11   #11
WWPD
Junior Member

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via MSN till WWPD
Standard

Oj,oj,oj [:0]!!! Jag kommer vara den första att ladda ner denna rutt när den blir färdig []. Ser ju jätte bra ut!. Säg till om du behöver hjälp med något. jag kan hjälpa dig med...texturer (tror jag) och bilder från skärsätra och kottla .
WWPD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-22, 21:11   #12
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Måste ta och köpa den där boken..... Tack igen, Byggare Bob!

WWPD: All hjälp är välkommen! Maila gärna mig bilderna.

Byggnaden jag tänkte använda som hlp Brogrenen var väldigt liten, men jag förstorade den i Shape File Manager lite. Med ny färg, så är den ganska OK.

Hittade också en byggnad, som jag tänkte använda som stationshus på ett flertal ställen. Men den var ganska stor och jag försökte krympa den, fast det gick inte (modellen blev knäpp då!). Vet inte om jag ska använda den ändå?????

Blir nog inget mer byggande förrän till helgen. Vi har ganska mycket på jobbet (slutade 20.00 ikväll!)....

Gammal 2004-11-24, 19:37   #13
wase
Medlem

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Hej Pierre.
Lägger in dom enda bilder jag har på Lidingöbanan, kanske kan dom bidra med något i Ditt byggande!
Må väl / Wase

<center>

Bild1

Bild2

</center>
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-25, 04:22   #14
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Tack Wase!

Till helgen är det dags för Aga att byggas upp, så dessa bilder kom lägligt....

Tänker använda din (Wases) fabrik att bygga fabriken på bild 2. Stallar/hallar har jag, men taket på dom är tyvärr inte som det ska vara. Sibbmarks Brinellskolan, får bli vindskyddet på norra perrongen.

Stationshus har jag inte fått tag i nått passande. Nån som har en idé?

Gammal 2004-11-26, 15:35   #15
wase
Medlem

Reg.datum: Nov 2001
Standard

AGA Dalenum.
Må väl / Wase

<center>
KARTA AGA DALENUM

AGA1 - Hela fasaden på huset ser ungefär likadant ut!

AGA2 - Åtta höghus, modellen har Du redan sedan SLT!!

AGA3 - Station

AGA4 - Baksidan på Dalenum, ganska ointressant egentligen.

AGA5 - Baksidan på AGA Huvudkontor.

AGA6 - Framsidan på AGA Huvudkontor.

AGA7 - Du känner igen kåken??

</center>

<center>"Om imorgon kan bli igår, så måste ju idag vara framtiden...."
</center>
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
En resa i södra Sverige med Linx [Bildgalleri] Pson Off-topic 9 2004-11-01 20:38
Lidingöbanan (v0,6) (56K varning) WWPD Landskapsdesign - Trainz 10 2004-08-13 21:40
Lidingöbanan - tåg från 30 talet? Pson Off-topic 32 2002-09-26 13:25

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:44.