![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Woohoo, idag har det hänt något som gör att landskaps byggandet tar fart på alvar. Jag köpte den "nya" boken Ölands järnväg. Vi åkte på smalspåret mellan Västervik och Ankarsrum. När vi skulle köpa fika i Ankarsrum så låg den där överst bland alla böcker. Det fanns också en färgfilm från ÖJ och GJ, men den köpte jag inte p.g.a brist på kontanter
![]()
![]() |
#47 |
Medlem
|
![]()
Här kommer rutten med endast spår, några semaforer och andra objekt utsatta
![]() ![]()
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() Senast redigerad av legotrainzman den 2012-07-29 klockan 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
|
![]()
Om ni undrar varför jag inte har skrivit några inlägg här på senaste tiden så har jag tagit en inspirations paus. Jag har inga idéer om landskapet. Jag återkommer när jag fått landskaps inspirationen tillbaka. Men jag kommer INTE att lägg ner projektet!!!!. Jag tar också pausen för att ni inte har skrivit så mycket i tråden.
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() Senast redigerad av legotrainzman den 2012-08-13 klockan 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
|
![]()
Jag har bestämt mig för att fortsätta med rutten. Jag tror att jag lägger upp en film på youtube för varje station-station. Den första kommer vara mellan Ottenby och Eketorp. Filmerna kommer komma minst en gång i månaden om jag är riktigt slö och en gång i veckan om jag bygger på bra. Mitt användarnamn på youtube är också legotrainzman
![]()
![]() |
#50 |
Medlem
|
![]()
Jag tänker fortsätta bygget snart. MEN jag har också en fråga till er äldre här på forumet. Jag tänker att rutten ska bli så verklig som möjligt med riktiga "events". Om någon har ett minne om hur det såg ut vid stationerna, på linjerna (sträckan Böda-Borgholm i första hand) eller någon annan stans. Det kan bara vara en liten detalj som "det stod en blå bil vid stationen i Borgholm" eller så.
Tacksam för svar ![]()