![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Hej.
Lan jag har hittat ritingar på personvagnar. http://www.mjhobby.se/texter.asp?url...r\Personvagnar
![]() |
#47 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Dom här nitade vagnarna, har jag inskannade. Bara att hojta till om du finner något att nappa på.
![]() |
![]() |
#48 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... jag vet att ALLA vagnar önskas men jag måste också begränsa mig.
ACo2c blir det INTE beroende just på att den var gjord för kontinentrafiken med en korgbredd på 2,7 m för att uppfylla kontinentens normalprofil. Detta var nog den enda SJ-vagn som varit på kontinenten eftersom alla andra svenska vagnar var för breda. Men jag har börjat pilla på Co14 Sovvagn och har vissa planer när det gäller dag- resp. nattinredning som kanske framgår av bilden, men vi får se om jag kan lösa övergången mellan natt och dag ![]()
![]() |
#49 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Ännu en 30-talare. Underbart Lennart!
![]() |
#50 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Supersnyggt!!! Nattågsvagnar är verkligen inte nåt vi har jättegott om, så ska bli kul att se dem!
![]() |
#51 |
Veteran
|
![]()
... tack vare oooooliiiidlig värme ute och ett kallt gôtt arbetsrum inne
![]() Det blir den sedvanliga uppsättningen texturer i texgroupen. Sen har denna sovvagn en skriptad (hör och häpna) möjlighet att välja vilken inredning man vill ha - dag ger kupéerna inredda som sittvagn och natt ger bäddade sängar och neddragna rullgardiner (nästan - för att dölja de "australiensare" som sitter och kör huvut genom mellansängarna): Lite bilder på ekipaget i väntan på upload:
![]() |
#52 |
|
![]()
Snyggt, Lennart.
Kul grej att kunna välja inredning från dag till natt. Tänk om man kunde synka detta till klockan på något sätt istället, så att man ställde in en tid på vagnen t.ex. 22:30 - 07:00. Så att den byter inredning av sig själv, men då behövs väl skriptgurun svenolovs hjälp om det överhuvudtaget går att göra.
![]() |
#53 | |
Veteran
|
![]()
Mina tankar går i samma banor, "default night" fungerar ju så med nightmode "lamp", så det kunde gått att lägga nattinredningen där men hur få daginredningen att försvinna ??? Och hur får man alla stillasittande australer att gå och lägga sig???
Citat:
![]() |
![]() |
#54 |
Veteran
|
![]()
... kan man väl kalla en gammal ABo-vagn. Under min tidigare yrkeskarriär som gymnasielärare var jag "statstjänsteman" och fick åka 1 klass vid resor i tjänsten (det var innan "kommunaliseringen" då lärare återfördes till "samhällets bottenskikt" och principen "ta från de fattiga och ge till de rika" infördes i samhället !
![]() Eftersom jag skönjer ett visst intresse för mina 30-talare så blev det en vagn till - sen vete katten ![]()
![]() |
#55 |
Medlem
|
![]()
Härligt att det bidde en "kombinerad första- och andraklassvagn till, men det är ju synd att du säger "se vete katten".
Visserligen är vi då berikade med en AB4, en B8, en Ro3, en AB7 samt en ännu ej presenterad WL. Tacksamma ska vi naturligtvis vara för det vi fått, men du vet ju hur vi människor är: mycket vill ha mer. Fast det är inte bara vi som är sådana. Jag såg en naturfilm om schimpanser en gång. De utfordrades med "berg" av apelsiner och de plockade på sig så många att de inte kunde bära alla, men de gav sig inte i alla fall. Så känner jag mig nu! Men vill du inte mer så är det förståeligt. Gör du fler i alla fall så är det välkommet...
/Med vänlig hälsning "Tågny" Senast redigerad av torpal den 2014-08-02 klockan 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
|
![]()
Hej Lennart vad snyggs vagnar som du har fixat till Trainz
men ett par stor önskningar är att du bygger Restaurangvagnen Ro3a och ABo7b en korrigering den ABo7 4166 är en ABo7d har 18 PL 1 klass och 46 pl 2 klass ABo7b har 20 pl 1 klass och 46 pl 2 klass Hälsningar Kenta978
![]() |
#57 | |
Veteran
|
![]()
... du har försett mig med många bra ritningar som jag kunnat bygga efter! Stor Tack för det!
MEN! Jag bygger som jag vill och du behöver inte komma med inlägg om att antal platser är fel m.m. Dessa vagnar är tänkta att kunna njuta av i Trainz utan att räkna nitar och antal sittplatser. Att kunna sätta ihop ett svenskt 30-talståg utan att reta sig på detaljer har varit min målsättning i detta projekt ![]() Om inte det räcker så får du vända dig till mer noggranna byggare (om du hittar några?) ![]() Citat:
![]() |
![]() |
#58 |
Veteran
|
![]()
... har jag filat till ett antal "nitade" till.
Det blev en ABo7, en Bo5c, en Bo8cs(lilla restaurangvagnen), en Co8d och sovvagnen Co14. Sen är det slut på nitandet för min del ![]() några bilder på Bo5c samt en på hela drösen så länge:
![]() |
#59 |
|
![]()
Stiligt, Lennart.
Ser ut att komma en hel del i Downloads-tråden snart. ![]()
![]() |
#60 |
Medlem
|
![]()
Vilken underbar överraskning när Forumet återöppnade! Lennart har inte kunnat hålla sig lugn...
Ett knippe nya nitade 30-talsvagnar. Ja det var mycket mer än jag hade vågat hoppas på. Väntar med spänning på att de ska dyka upp i nedladdningstråden. Vilken energi somliga har!