Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Visa resultat för omröstning: Vem röstar du på?
Moderaterna 8 15.69%
Folkpartiet 1 1.96%
Centerpartiet 1 1.96%
Kristdemokraterna 4 7.84%
Socialdemokraterna 12 23.53%
Miljöpartiet 14 27.45%
Vänsterpartiet 1 1.96%
Sverigedemokraterna 7 13.73%
Piratpartiet 0 0%
Övrigt parti 0 0%
Röstar blankt 3 5.88%
Antal röster: 51. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-22, 12:19   #61
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Det har ju alltid sett ut så när det gäller pensioner ändå. Så visst, det känns väl alltid att ta ut pension i förtid eller i tid. Men på något vis tycker jag att man ska gå vid 65 och inte längre, såvida det inte gäller väldigt små företag med max 10 anställda.

Den motivationen att gå till jobb skall bemötas med att regeringen måste skapa många fler jobb. Annars får man inte motivation att ansöka om jobb.
Tror du att döva får jobb inom järnvägen?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 15:24   #62
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Fattar inte hur vissa resonerar!? Det ska vara lönt att jobba och bidragen ska sänkas för då måste folk ta ett jobb och andra tokiga idéer... Fatta att det finns inga jobb!!!!! Ska jag inte få leva drägligt för att jag inte har ett jobb?

Så som ni tänker ökar bara klyftorna och utanförskapen. Det är en äcklig människosyn att vilja att arbetslösa och sjuka ska ha det så dåligt ställt att dom inte klarar sig. Vad tror ni kommer hända egentligen? Kan säga att brotten och fusket kommer öka och det kommer ingen att tjäna nått på! Vi kanske ska återinföra fattigstugor och etterstupa också?
Gammal 2010-09-22, 15:44   #63
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Fattar inte hur vissa resonerar!? Det ska vara lönt att jobba och bidragen ska sänkas för då måste folk ta ett jobb och andra tokiga idéer... Fatta att det finns inga jobb!!!!! Ska jag inte få leva drägligt för att jag inte har ett jobb?

Så som ni tänker ökar bara klyftorna och utanförskapen. Det är en äcklig människosyn att vilja att arbetslösa och sjuka ska ha det så dåligt ställt att dom inte klarar sig. Vad tror ni kommer hända egentligen? Kan säga att brotten och fusket kommer öka och det kommer ingen att tjäna nått på! Vi kanske ska återinföra fattigstugor och etterstupa också?
Du vill ha ett jobb, eller hur? Då är S fel val, eftersom de tror stenhårt på höjda skatter och arbetsgivaravgifter. När Mona med något sorgset i blicken talar om ungdomsarbetslösheten och hur hon ska se till att dra ner den, menar hon inte mycket med det. Det finns ju ingen arbetsgivare som sporras att anställa när det kostar för mycket.
Allianspartierna väljer istället att underlätta för företagen att anställa folk, vilket gör att sådana som du får enklare att hitta ett jobb. Om du fortfarande är arbetslös så är jag den första att beklaga, och hålla tummarna för att du snart hittar ett jobb.
Det tar för övrigt tid att genomföra en reform, så tro inte att underverk kan bli gjorda på enbart fyra år. En förnyad mandatperiod på fyra år för Alliansen var precis vad Sverige behövde för att de förändringarna som gjorts, ska kunna göra nytta! Det är bara att hoppas att SD och den rödgröna röran inte sätter några käppar i hjulet för minoritetsregeringen vi just röstat fram.

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com

Senast redigerad av simonbertilsson den 2010-09-22 klockan 15:50.
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 15:51   #64
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
Du vill ha jobb, eller hur? Då är S fel val, eftersom de tror stenhårt på höjda skatter och arbetsgivaravgifter. När Mona med något sorgset i blicken talar om ungdomsarbetslösheten och hur hon ska se till att dra ner den, menar hon inte mycket med det. .
Steg ett: Tala sanning. Lägg av med att ljuga för fasen.

Vi ville helt slopa arbetsgivaravgiften för att göra det BILLIGARE att anställa en arbetslös ungdom...
Gammal 2010-09-22, 15:57   #65
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Steg ett: Tala sanning. Lägg av med att ljuga för fasen.

Vi ville helt slopa arbetsgivaravgiften för att göra det BILLIGARE att anställa en arbetslös ungdom...
Ja, S började ju gå med på Alliansens sänkningar i efterhand när de insåg...

Vad gäller jobbskatteavdraget så såg det ut så här:
1: Alliansen genomför den första sänkningen. S sätter sig emot.
2: Alliansen genomför sin andra. S accepterar den första, men sätter sig emot den kommande.
Osv osv till 4.
S låg hela tiden steget efter och accepterade Alliansens sänkningar i efterhand. Skatte- och bidragspartiet S kan ju inte själv sänka skatterna. Hur skulle det se ut?

Senast redigerad av simonbertilsson den 2010-09-22 klockan 16:18.
Gammal 2010-09-22, 16:00   #66
Dson
Medlem

Standard

Citat:
Ja, S började ju gå med *på Alliansens sänkningar i efterhand när de insåg...

Vad gäller jobbskatteavdraget så såg det ut så här:
1: Alliansen genomför den första sänkningen. S sätter sig emot.
2: Alliansen genomför sin andra. S accepterar den första, men sätter sig emot den kommande.
Osv osv till 4.
S låg hela tiden steget efter och accepterade Alliansens sänkningar i efterhand. Skatte- och bidragspartiet S kan ju inte själv sänka skatterna. Hur skulle det se ut?
Kanske för att man inte kan göra chockhöjningar av skatten? Skulle vi ta tillbaka allt ni förstört på en gång skulle skattehöjningarna hamnat på ofantliga summor.
Det tar LÅNG tid att bygga upp något, men det går snabbt att rasera det.
Gammal 2010-09-22, 16:00   #67
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Du vill ha ett jobb, eller hur? Då är S fel val, eftersom de tror stenhårt på höjda skatter..
Jo, för att sänkta skatter är rätt sätt att få bukt på undermålig sjukvård och Äldreomsorg som inte hör hemma i ett modernt land...

Sänkta skatter är för folk med för mycket pengar, och för lite problem, dom klagar över dom höga skatterna, fram tills den dagen dom tvingas spendera tid på ett av våra "fina" sjukhus..

Ärligt talat så önskar jag att fler skulle behöva uppsöka sjukvården, så att dom faktiskt fick se vart skattepengarna ska gå.

Dags för folk att vakna upp och inse att vårat sjukvårdssystem inte är så fint som folk tror, och då är ta mig fan inte sänkta skatter svaret..

Och ja, jag har omfattande erfarenhet så kom inte och gnäll..
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 16:02   #68
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Tycker det är bättre som alliansen gör, att inte höja massa skatter osv, utan att se till att så många som möjligt får ett jobb. Då kan fler få en egen inkomst och skatta för den. Bättre att många betalar lite, än att några betalar massor. Om man inte behöver skatta så mycket så har man pengar kvar att spendera, då tjänar företagen mer, och kan expandera och ännu mer jobb blir tillgängliga.

Tror inte alls på den rödgröna röran. Känns som om dom hellre talar illa om andras politik än att framföra en egen vettig politik.
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 16:04   #69
Dson
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Tror inte alls på den rödgröna röran. Känns som om dom hellre talar illa om andras politik än att framföra en egen vettig politik.
Du har nog missat hela valrörelsen. Vi har försökt få fram våran politik, men all respons vi fått är att bli kallade kommunister och bidragstagare...

Men det är så, när åtta av tio tidningar arbetar MOT en och för en kampanj MOT ett helt block så blir verklighetsbilden skev hos en stor del av invånarna.

Jag hoppas att vi får en maktundersökning efter det här, för media har INTE skött sin roll.
Gammal 2010-09-22, 16:08   #70
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Jo, för att sänkta skatter är rätt sätt att få bukt på undermålig sjukvård och Äldreomsorg som inte hör hemma i ett modernt land...

Sänkta skatter är för folk med för mycket pengar, och för lite problem, dom klagar över dom höga skatterna, fram tills den dagen dom tvingas spendera tid på ett av våra "fina" sjukhus..

Ärligt talat så önskar jag att fler skulle behöva uppsöka sjukvården, så att dom faktiskt fick se vart skattepengarna ska gå.

Dags för folk att vakna upp och inse att vårat sjukvårdssystem inte är så fint som folk tror, och då är ta mig fan inte sänkta skatter svaret..

Och ja, jag har omfattande erfarenhet så kom inte och gnäll..
Uppenbarligen har vi lyckats trots sänkta skatter.
Hägglund har stenhårt drivit frågan om sänkta köer i sjukvården, och har lyckats. Jag har inga siffor på det, men jag vet att köerna gått ner drastiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Ja, ibland får jag samma känsla. I just det här inlägget är jag dock inte ett dugg bättre, så jag ska kanske inte kasta sten i glashus...

Senast redigerad av Joel den 2010-09-22 klockan 23:11.
Gammal 2010-09-22, 16:11   #71
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Uppenbarligen har vi lyckats trots sänkta skatter.
Hägglund har stenhårt drivit frågan om sänkta köer i sjukvården, och har lyckats. Jag har inga siffor på det, men jag vet att köerna gått ner drastiskt.
Jaha det säger du ?

För dom senaste fyra åren har jag bara upplevt försämringar inom sjukvården, och sist jag skulle opereras fick jag vänta i ett och ett halvt år på att ens få en operationstid..

Sänkta väntetider oh ja! dom märks verkligen!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 16:14   #72
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Jaha det säger du ?

För dom senaste fyra åren har jag bara upplevt försämringar inom sjukvården, och sist jag skulle opereras fick jag vänta i ett och ett halvt år på att ens få en operationstid..

Sänkta väntetider oh ja! dom märks verkligen!
Beklagar.
Jag vet inte när du skulle opereras och varför, men jag vet att köerna generellt sett minskat.

Gammal 2010-09-22, 16:39   #73
Dson
Medlem

Standard

Citat:
Beklagar.
Jag vet inte när du skulle opereras och varför, men jag vet att köerna generellt sett minskat.
Då vet du också att den tid varje läkare får för en patient har minskat drastiskt...
En jag pratade med (Och som nog får vara repressentiv, eftersom jag hör precis samma sak från anställda inom sjukvården jag känner), hade max tio minuter. Han hade behövt en halvtimme... Sen hade inte läkaren inte tid längre utan var tvungen att ta sig an nästa patient.
Gammal 2010-09-22, 16:44   #74
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Sossarnas frimtid håller på tyna bort. Orsaken är att antalet arbetarna minskar hela tiden.
Förr fanns ju massor av skogsjobbare, järnvägsrallare och m.m. som röstade sossarna.
Idag, var finns de då? De skapar egna företag istället med stora maskiner som tar hand om skogen och järnvägen.
Har jag rätt?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 16:49   #75
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Sossarnas frimtid håller på tyna bort. Orsaken är att antalet arbetarna minskar hela tiden.
Förr fanns ju massor av skogsjobbare, järnvägsrallare och m.m. som röstade sossarna.
Idag, var finns de då? De skapar egna företag istället med stora maskiner som tar hand om skogen och järnvägen.
Har jag rätt?
Samhället förändras, gamla jobb försvinner och nya skapas på gott och ont. Så har det alltid varit.

Senast redigerad av simonbertilsson den 2010-09-22 klockan 17:02.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:05.