![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#76 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Här är en jämförelse av hur märkningen skall ha varit på 1960 talet och som den ser ut på ett kort nu: nnmarkningsskillnad.jpg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Medlem
|
![]()
nr_24_bild1.jpg
Den obromsade litt Nn nr 24 gör debut på DONJ.... Nu väntar jag bara på att höra från Björn om vi kan släppa DONJ 6.2 meter virke också eftersom det är last för nr 24 och 25 - sen är det klart för släpp. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Inga konstigheter, Vikten på vagnen har troligtvis bara avrundats uppåt, det var olika hur noga man var med decimalerna. Annars kan det vara annan utrustning, bromsutrustning till exempel väger ju en del. Maxlasten har förändrats av max axelvikt som kan vara olika från DONJ till JTJ. 15ton(7,5 ton/axel) på 60-talet, ca 14(7 ton /axel) ton nu.
![]() |
#79 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Jag vet att texturframställning och mappning är dina "hatobjekt" men timmerlasten skulle bli mycket mer naturtrogen på det viset. Om du vill har jag en samling barktexturer som jag samlat till LBJ som jag gärna delar med mig av. Ta nu inte illa upp, du gör ett kanonjobb och jag är nog likadan som du, i slutfasen vill man bara bli av med allt och slarvar med det som är dödstrist att rätta till ;-)
![]() |
![]() |
#80 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#81 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ledsen Spyfrog, men då får väl bjornl läsa detta och se om han håller med? Han är ju så enormt produktiv så jag har full förståelse för att han "rationaliserar" lite med mindre viktiga saker.
![]() |
#82 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det kommer nog en uppdatering - skall kolla med honom. ![]() |
|
![]() |
![]() |