![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Har just skickat mina scriptförsök samt senaste version av vagnarna och hytt. För att vila ögonen från scriptläsning har jag gjort om alphatexturen till framfönstren (efter att tillfälligt ha fått vindrutetorkarna att fungera). Det är otroligt vad man kan göra med texturer! (Ni ser väl att torkaren beskriver en sinushyperbolicuskurva? Inte det nä? - hmpf).
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2009-12-01 klockan 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Jamen, den är ju helt läcker! Ser verkligen fram imot denna! Svenolov: Istort sätt så väntar vi (nästan) bara på dig! Snälla, kan du fixa scriptet nån gång, jag kan knappt vänta på att få denna jätte-perfekta-super-bra-välgjortda-perfekt scriptad (hoppas jag på!) -underbar- med inrednings-super-bra X7an!
![]() ![]()
![]() |
#123 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Man blir stumm av beundran av detta otroliga bygge.
![]() |
#124 |
Veteran
|
![]()
svenolov jobbar stenhårt med skriptningen av vagnarna och med hans hjälp skall jag försöka koda hytten - men vi ser "änden på vagnarna" nu. Bilden visar hur vi fått två funktioner klara, vindrutetorkarna är animerade med på/av knapp. Bromstrycksvaktlampan är animerad och klar. Just nu håller jag på att göra ett funktionsschema för hur alla reglage påverkar varann i hytten.
Vi återkommer:
![]() |
#125 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Men, om någon annan än du kan få över den till KRS/RW då? För KRS och RW är bra tågsimulatorer också, som behöver mer svenskt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Inte för att jag har KRS eller RW, men du har rätt det behöves mer svenskt. Man ska ju också vara omtänksamma mot andra. Själv måste jag tycka att arbetet har gått framåt, och jag är glad att svenolov arbetar med scriptet så att den blir färdig! Ser verkligen fram imot dessa!
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#127 |
Veteran
|
![]()
Om nån vill så bistår jag gärna, det är bara att höra av sig!
![]() |
#128 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bra inställning lan!
![]() ![]() Måste säga att du utvecklats som en raket i din 3D-kompetens! Mycket imponerad! |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Det var trevligt, bockar o tackar för det! Man blir glad av samarbeten över simulator-gränserna...
![]() Själv är jag inte kunnig att konvertera till TRS, men "anlitar" känd källa för att göra konverteringar av mina grejjer, så dom blir tillgängliga i TRS oxå. Närmast på tur står Alvesta som ska konverteras. Väldigt fina grejjer du gör, följer med intresse och förtjusning dina arbeten! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Veteran
|
![]()
Jag tackar för dessa lovord från två "giganter" i branchen. Denna branch är ju en hobby utan ekonomisk vinning som mål och jag är helt för stor öppenhet och beredvillighet att dela med sig av sitt matrial, även gmax-, max-, blender-filer, script och texturer. Utan detta utvecklas inte vår hobby!
Detta lät kanske "pompöst" men jag menar det verkligen.
![]() |
#131 |
Veteran
|
![]()
This is a switch, not a bitch and if you touch her she turns away.
![]() |
#132 |
Veteran
|
![]()
Vi närmar oss slutet på detta bautaprojekt. svenolov skriptar så skjortan står rakt ut och jag sitter med näsan i småsaker som jag inte varit nöjd med. Båda vagnarna är i princip helt klara och senast försedda med automatiskt bakljus, innerbelysning, koppel och övergångsbryggor. "Svenskt 50-talsbaggage" som kommer att ges ut samtidigt med vagnarna (bara 5 resväskor än så länge men det skall bli fler saker). Hytten är snart klar, återstår en del skriptning men svenolov är en "fena" på skript så det går nog. Jag har äntligen fått tillstånd av en dansk kollega, Jytte, att använda en av hans kvinnor i hytten.
Visar en serie bilder från olika förarpositioner i hytten. Vi hörs snart:
![]() |
#133 |
Veteran
|
![]()
Här är en bild på det svenska 50-talsbaggaget som jag gör en sak till då och då:
![]() |
#134 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej, fick en fråga i RailSim-forumet (http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=25147&page=2) om jag ville hjälpa till konvertera över till RS/RW?
Kan ta emot de flesta format och fixa till för RS/RW och även MSTS om så är. Håller med föregående talare om att kan vi sprida vårt svenska material till en bredare publik så är jag med på det. Vi är så pass få som tar fram saker så ska vi få någon volym behöver vi hjälpas åt. Åter till X7an, behöver modellfiler och texturer samt eventuellt någon enklare beskrivning av saker att hålla koll på. Fast jag väntar gärna om du fortfarnde håller på med justeringar i själva modellen. Min adress är kmw (kanelbulle) nklj.se och har inga begränsningar i storlek så det är bara att skicka. /Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |