![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Därefter får man ta och bygga lite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Kan du precisera mer var man ändrar detta värde 1.0 till 0.0? Har problem med att transfer fladdrar...Det är rätt irriterande... MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#123 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Tyvärr har jag konstaterat att de saknade korsen fortfarande saknas i SR 1.6, ska tillskriva SR-skaparen om dom är tänkta at komma och isåfall när... Annars får man väl bygga dom själv... Störs man väldigt mycket at att det är kors från Xtracks, så kan man byta ut dom mot två korslagda 10m raka. Ingen bra lösning dock, då msts inte vet om ett korsande tåg är på väg över korsningen och snart är kollisionen et faktum. Men, man kan, om man vill... ScaleRail 1.61 har ändreade texturnamn, vilket inte kommer innebära mer än att ni kan ta bort de gamla texturena ur er rutt. Dessa följer ju inte med GDSJ, så någon version 1.1 är inte aktuell nu, förrän de saknade korsen finns tillgängliga. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Närå, skojar bara... Jo, jag har skrivigt ihop en ansökan om att man ska lägga in ett antal flera timmar på ett dygn, typ 36 timmar hade jag tänkt mig... Så man hinner med allt skoj man vill göra... ![]() Nä, man ska bygga i RE när man har tid och lust, annars blir det inte riktigt bra eller kul. Tanken med GDSJ är ju att kunna erbjuda en rutt där en del är på plats och man kan bygga vidare efter egna tankar och ideer... Kanske blir det bara bygge för en del och ingen release.. ingen skugga över det, bygget kan för många vara målet oxå... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Se separad tråd "ändra Error bias"
![]() |
![]() |
#127 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kollat att allt är frid o fröjd nu med GDSJ och nya ScaleRail 1.61 och det är inga problem. Förutom en besvikelse då att de saknade Xtracks-korsningarna ännu inte finns i SR, men förr eller senare kommer det att bli ersättare, om jag så ska bygga dom själv. Ni ser på bilderna hur det ser ut så här, men man kan jobba bort skillnaderna lite granna genom att göra en textur för originalspåren, som är närmare den som man använder med SR.
De spår som jag använder i testen är "pink ballast" och high poly. I mitt tycke lite för mycke av det rosa... men men... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hitta igen sidan jag ladda hem en grusväg ifrån. Finns både som transfer och objekt (dock går ingen att ladda hem just nu!?).
Snygg väg iallafall: http://www.mitglied.lycos.de/sctsfan650/ Lessen Mazz. lite OT!
![]() |
#129 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Ursäkta mig att jag tar gammal tråd. Jag tänkte på att det kom många nya forumister här som kanske inte vet om rutten. Det är bra övning för er nya som vill börja bygga. Rutten finns för laddning hos http://www.banbyggarna.se/msts/Rutter/GDSJ.htm Rutten kräver ScaleRail och finns att ladda http://www.3dtrains.com/forums/index.php?act=idx Lycka till! |
![]() |
![]() |