Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-12-30, 18:31   #121
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
En liten fråga...
Är det fler än Basse, mrdaddydj och jag som börjat bygga på GDSJ? Skulle vara skoj med lite bygg-bilder...
Väntar på att Mats fixar in den senaste versionen av Scalerail!
Därefter får man ta och bygga lite.
Gammal 2005-12-30, 18:43   #122
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Question ???

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Hej

Transfer som väg, är inte så fel, tänk bara på att göra tilsen i bioas, till 0.0, i stället för de defulta värdet på 1.0, annars kan de flimmra, rätt skapligt.
Detta fixar även "problemet" med hoppande mark

Tänk oxå på att transfers inte bör ligga omlott, de kan lätt bli fula flimmer då.

Bara ett tips...............
Hej!

Kan du precisera mer var man ändrar detta värde 1.0 till 0.0?
Har problem med att transfer fladdrar...Det är rätt irriterande...

MVH Kenneth
Gammal 2005-12-30, 19:16   #123
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vr98olli
Väntar på att Mats fixar in den senaste versionen av Scalerail!
Därefter får man ta och bygga lite.
Det är absolut ingen begränsning,vilken version av ScaleRail som för tillfället gäller. Det är bara att bygga, så det dånar om det... för att det kommer en ny version, betyder inte det att det tidigare blir ogjort eller inkompatibelt. Shape-namnen ändras inte.

Tyvärr har jag konstaterat att de saknade korsen fortfarande saknas i SR 1.6, ska tillskriva SR-skaparen om dom är tänkta at komma och isåfall när... Annars får man väl bygga dom själv...

Störs man väldigt mycket at att det är kors från Xtracks, så kan man byta ut dom mot två korslagda 10m raka. Ingen bra lösning dock, då msts inte vet om ett korsande tåg är på väg över korsningen och snart är kollisionen et faktum. Men, man kan, om man vill...

ScaleRail 1.61 har ändreade texturnamn, vilket inte kommer innebära mer än att ni kan ta bort de gamla texturena ur er rutt. Dessa följer ju inte med GDSJ, så någon version 1.1 är inte aktuell nu, förrän de saknade korsen finns tillgängliga.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 19:55   #124
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Det är absolut ingen begränsning,vilken version av ScaleRail som för tillfället gäller. Det är bara att bygga, så det dånar om det... för att det kommer en ny version, betyder inte det att det tidigare blir ogjort eller inkompatibelt. Shape-namnen ändras inte.

Tyvärr har jag konstaterat att de saknade korsen fortfarande saknas i SR 1.6, ska tillskriva SR-skaparen om dom är tänkta at komma och isåfall när... Annars får man väl bygga dom själv...

Störs man väldigt mycket at att det är kors från Xtracks, så kan man byta ut dom mot två korslagda 10m raka. Ingen bra lösning dock, då msts inte vet om ett korsande tåg är på väg över korsningen och snart är kollisionen et faktum. Men, man kan, om man vill...

ScaleRail 1.61 har ändreade texturnamn, vilket inte kommer innebära mer än att ni kan ta bort de gamla texturena ur er rutt. Dessa följer ju inte med GDSJ, så någon version 1.1 är inte aktuell nu, förrän de saknade korsen finns tillgängliga.
Nä, det är väl främst jag som inte orkar bygga just nu utan väntar på att tiden ska räcka till! Har för mycket på agendan för att leka i RE just nu även om jag testade någon timma i höstas. Sen tog M$ och gav Send/Don't send var gång man skulle starta, och jag slängde min rutt i papperskorgen!
Gammal 2005-12-30, 21:06   #125
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vr98olli
Nä, det är väl främst jag som inte orkar bygga just nu utan väntar på att tiden ska räcka till! Har för mycket på agendan för att leka i RE just nu även om jag testade någon timma i höstas. Sen tog M$ och gav Send/Don't send var gång man skulle starta, och jag slängde min rutt i papperskorgen!
Ahh... tagen på bar gärning...

Närå, skojar bara... Jo, jag har skrivigt ihop en ansökan om att man ska lägga in ett antal flera timmar på ett dygn, typ 36 timmar hade jag tänkt mig... Så man hinner med allt skoj man vill göra... vet inte riktigt vart man ska skicka den bara...

Nä, man ska bygga i RE när man har tid och lust, annars blir det inte riktigt bra eller kul. Tanken med GDSJ är ju att kunna erbjuda en rutt där en del är på plats och man kan bygga vidare efter egna tankar och ideer... Kanske blir det bara bygge för en del och ingen release.. ingen skugga över det, bygget kan för många vara målet oxå...

Gammal 2005-12-30, 23:05   #126
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Exclamation

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej!

Kan du precisera mer var man ändrar detta värde 1.0 till 0.0?
Har problem med att transfer fladdrar...Det är rätt irriterande...

MVH Kenneth
Hej
Se separad tråd "ändra Error bias"

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 23:21   #127
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Kollat att allt är frid o fröjd nu med GDSJ och nya ScaleRail 1.61 och det är inga problem. Förutom en besvikelse då att de saknade Xtracks-korsningarna ännu inte finns i SR, men förr eller senare kommer det att bli ersättare, om jag så ska bygga dom själv. Ni ser på bilderna hur det ser ut så här, men man kan jobba bort skillnaderna lite granna genom att göra en textur för originalspåren, som är närmare den som man använder med SR.

De spår som jag använder i testen är "pink ballast" och high poly. I mitt tycke lite för mycke av det rosa... men men...
Bifogade bilder

Gammal 2006-01-03, 01:09   #128
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hitta igen sidan jag ladda hem en grusväg ifrån. Finns både som transfer och objekt (dock går ingen att ladda hem just nu!?).

Snygg väg iallafall: http://www.mitglied.lycos.de/sctsfan650/

Lessen Mazz. lite OT!
Gammal 2008-01-05, 20:45   #129
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej!
Ursäkta mig att jag tar gammal tråd. Jag tänkte på att det kom många nya forumister här som kanske inte vet om rutten. Det är bra övning för er nya som vill börja bygga. Rutten finns för laddning hos http://www.banbyggarna.se/msts/Rutter/GDSJ.htm
Rutten kräver ScaleRail och finns att ladda http://www.3dtrains.com/forums/index.php?act=idx
Lycka till!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:04.