Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-12, 19:13   #26
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Även uppåt går det att ändra nivå-skillnader... såklart... såväl som klistra terrängen mot spåret. Gamla kända MSTS-principer hittar man, såsom vinkel på banken, vinkel på skärningen, bredd på rälsbädden etc... Olika regler för olika spår-definitioner, hittills har jag bara hittat 100m radie som minst.

En riktigt usel omfattning på dokumentation kan man väl lugnt säga. Även jag sliter mitt hår och försöker att få spåren att ansluta sig i en mötes-station... Vänta på att "aha-upplevelsen" ska komma, spårläggningen annars upplever jag som mycket trevlig annars... En hel del dialekter från MSTS Route Editor, men andra principer helt annorlunda. Brister finns det onekligen, men efter nu de första stapplande arbetena i editorn, så är det KRS som gäller för mig framåt helt klart. För de rutiner som man hittills har förstått hur dom fungerar, så går bygget väldigt snabbt att göra.

Äventyret fortsätter, roligt är det...

Bifogade bilder
Filtyp: jpg rs1t.jpg (127.0 KB, 163 visningar)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat