![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Även uppåt går det att ändra nivå-skillnader... såklart... såväl som klistra terrängen mot spåret. Gamla kända MSTS-principer hittar man, såsom vinkel på banken, vinkel på skärningen, bredd på rälsbädden etc... Olika regler för olika spår-definitioner, hittills har jag bara hittat 100m radie som minst.
En riktigt usel omfattning på dokumentation kan man väl lugnt säga. Även jag sliter mitt hår och försöker att få spåren att ansluta sig i en mötes-station... Vänta på att "aha-upplevelsen" ska komma, spårläggningen annars upplever jag som mycket trevlig annars... En hel del dialekter från MSTS Route Editor, men andra principer helt annorlunda. Brister finns det onekligen, men efter nu de första stapplande arbetena i editorn, så är det KRS som gäller för mig framåt helt klart. För de rutiner som man hittills har förstått hur dom fungerar, så går bygget väldigt snabbt att göra. Äventyret fortsätter, roligt är det... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har försökt lite mer att göra en ovalbana, en bana som går i en loop alltså.
Men jag får bara inte bitarna att vilja sitta ihop. Så fort man sätter ihop dem på ett ställe går de isär på ett annat ställe. Om någon lyckas med en loop, berätta gärna hur ni gör! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Förstår egentligen inte vad den här diskussionen har på forumet att göra, du har msn-fönstret aktivt, du kan ta det direkt med mig på sekunden om du vill... Annars kan vi kanske släppa huruvida du anser att jag ska göra ditten eller datten till MSTS, kanske? Inget illa menat, men det här är inte vad den här tråden handlar om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Tack för alla svar!
Jag måste nog erkänna att den behandling jag går på nu med starka medikamenter dygnet runt gör mig ganska yr och omtumlad och inte riktigt närvarande så jag har nog inte läst på riktigt så bra som jag trodde. Jag har tacksamt tagit del av svaren och återkommer lite längre fram när jag förhoppningsvis är lite mer mitt av vanliga jag. Hälsningar, Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag lästa nyss från danska sidan om Kuju. Kolla här: http://www.tog-sim.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-7272.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Detta låter inget vidare...
Kuju är inte längre involverad i KRS, utan en ny firma har tagit över. Varför? Vad är det för firma? Och hur kommer detta påverka oss?
![]() |
#8 |
Admin & STW-member
|
![]()
Gamla nyheter! Detta har varit känt ett BRA tag för de som hänger med på uktrainsim.
Rail Simulator Developments Limited = RSDL -Det är RSDL som driver www.railsimulator.com -Det är RSDL som gav ut de första ommålningarna -Det är RSDL som dagligen besvarar frågor på railsimulator.coms forum -Det är RSDL-folk som postar på uktrainsim. Senast idag har RS-Derek postat 5 inlägg -Det är RDDL som släpper Devtoolpack 12 november -Det är bland annat Adam och Derek från Kuju som ingår i RSDL tillsammans med andra Fler frågor? ![]() Senast redigerad av Fredrik den 2007-10-27 klockan 17:56. |
![]() |
![]() |