Hej!
"Been there -done that"
När jag i helgen blåst hdd:n och la in XP igen kom till min stora förvåning min bredbandsuppkoppling (ComHem) igång utan att jag ens gjorde nåt. Jag hade loggat in på nätet med LF Connection Keeper från en annan maskin (har tre i nätverk hemma) och lät nätverkskabel mm sitta i under installationen. Det lilla underverket inträffade att nätverket konfigurerades automatiskt, blev jag impad? Sen beror det ju lite på, men du har väl en bootbar CD-spelare, så kasta i skivan när du samlat mod och läs på skärmen. Sen ett råd som du kanske sett i min "sympati önskas"-tråd: partitionera! Jag la en C: för systemet+office, en D: för program som installeras separat och en E: som arkiv för dokument, nerladdade programfiler, musik mm.
Rasar sen windows är det "bara" att blåsa den partitionen, resten finns kvar, visserligen med en del strul i saknade start-menyer mm.
När det gäller Norton installerar du bara om det och gör en ny registrering, uppdateringsabonnemanget startar om vi den nya installationen.
/Lars B
Edited by - LarryB on 08 October 2002 17:08:57