![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() ![]() Nu är jag så trött på att se allt fler lägga ut stora summor på digitala systemkameror i tron att bilderna automatiskt ska hålla "Martin Oscarsson-klass". Därför vill jag med detta enkla lilla exempel visa att det mer hänger på hur du agerar bakom kameran än vilken utrustning du har. Tyvärr verkar alltför många yngre tro att har man bara köpt en riktigt dyr kamera så blir bilderna bra. Denna bild är tagen med en gammal Minolta digitalkompakt med ganska modesta prestanda. Så: Tänk igenom flera gånger om du verkligen är mogen för systemkamera eller om du ska satsa på en kompetent kompaktdigital!
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Det är sådana här guldpärlor som verkligen får en att se upp till dig som person och fotograf Alexander!
![]() Instämmer med det att inte köpa kamera som man sedan ändå inte tänker använda på ett kreativt vis. Lite som att köpa en lyxvilla men bara använda ett rum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Den bilden håller typisk Fäldt-klass...
![]()
![]() |
#4 |
Exilskånsk lokförare
|
![]()
Tack till er bägge två!
//Alexander - läs min lblogg: http://blogg.alexfaldt.se Senast redigerad av alexfaldt den 2006-05-21 klockan 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() Återigen en fin bild och jag ser gärna fler naturbilder från din sida... Senast redigerad av Olaf Lindström den 2006-05-21 klockan 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#7 |
Skånsk användare
|
![]()
Han räknade med min kommentar också naturligtvis.
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Mvh Isak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Skånsk användare
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() Oj... Matte B-prov näst-nästa vecka för min del. Dags att boka in natten Måndag-Tisdag. ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag håller med om kameran kontra fotografen. Men det gäller även åt andra hållet, en bra fotograf med dålig kamera är nästan lika illa och bilderna kräver mer efterbehandling medan en dålig fotograf (typ mig) med en dålig kamera blir rena katastrofen. I övrigt vill jag instämma med alla andra, vilken fin bild.
Senast redigerad av andelind den 2006-05-22 klockan 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]() Citat:
Fin bild förresten Alex!
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nu har det ju också varit så att DSLR-kamerorna har gått ned i pris vilket gjort de tillgängliga för oss "fattiga studenter". ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Jadu Alex! Vad ska man säga? Toppklass, och visst behöver man inte ha topp utrustning för att få resultat, visst kan det underlätta att utvecklas osv, men absolut inget måste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Ett tillägg från mig, "riktiga objektiv" håller i regel dessutom mycket bättre kvalitet än dom "vanliga" digitalkameror har, skillnaden börjar minska men är ändå markant. Dessutom har man större möjlighet att välja rätt optik för vad man ska fota med en "systemkamera".
|
![]() |
![]() |