![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Vägskyddsmysteriet fick en mycket märklig avslutning (se tråden Vägskydd-mysterium, Trainz allmänt). När jag kollade luftledningar i en bergsskärning 350 meter (Trainz-mått) från vägskyddet dök plötsligt upp ur marktexturen en röd vsig-signal. Den var heldöd – alltså helt låst. Jag hade tur; den försvann vid en omstart. När jag öppnade TRS 2009 igen poppade en vit v-sign-signal upp på samma ställe. Den kunde jag ta bort – och därmed fungerade vägskyddet.
Min slutsats är att vsig-signalerna låg inbäddade i själva spelet och omöjliga att ta bort. Hur dom kommit dit begriper jag inte. En förklaring kan vara att jag döpt om vägskyddets komponenter. Alltså gör inte det – lägg in nytt. Enda möjlighet, om man inte har samma tur som jag, är att ta bort vsig-signalerna ur lokalmappen, lägga in vägskyddet igen, skriva över och lägga in nya vsig-signaler i samtliga vägskydd. Nisse |
![]() |
![]() |