Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-19, 09:06   #1
Håmacon
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Smile SP 1 för 2006 finns nu att ladda ner!

Den länge efterlängtade Servicepacken till 2006 är nu klar för nedladdning.
På Aurans forum finns tre olika adresser för nedladdning, samt en ganska omfattande instruktion. Storleken är på 638MB.

Man kan också beställa den på skiva och få den hemskickad för postkostnader på 7.95 USD ,och som jag tolkat det, skall skivan vara klar den 7 juli.

Själv har jag valt att vänta på CD:n...

Håkan
Gammal 2006-06-19, 10:22   #2
Håmacon
Medlem

Standard Jag kunde inte hålla mig...

...utan gjorde ett försök att ta hem SP:n direkt från nätet.

Det gick alldeles över förväntan, allt gick som på räls!

Jag har Telias 2MB-anslutning och jag körde direkt utan någon klienthjälp och hade drygt 250kB/s i snitt, vilket gjorde en nedladdningstid på 40 minuter.

Däremot har jag inte hunnit/vågat installera den ännu. Tänker ta en regnig dag och hinna läsa igenom instruktionerna ordentligt först. Min tidigare idé att försöka installera direkt på min nuvarande customfyllda TRS-version har jag nog övergivit...

Håkan
Gammal 2006-06-19, 12:23   #3
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Håmacon
...utan gjorde ett försök att ta hem SP:n direkt från nätet.

Min tidigare idé att försöka installera direkt på min nuvarande customfyllda TRS-version har jag nog övergivit...

Håkan
Det är bra att du gav upp den tanken för det skulle med största säkerhet gå åt "pipsvängen".
Obs att du inte ens ska KÖRA den nya TRS2006 installationen innan du installerar SP1
Gammal 2006-06-19, 17:40   #4
Håmacon
Medlem

Cool

Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166
Det är bra att du gav upp den tanken för det skulle med största säkerhet gå åt "pipsvängen".
Obs att du inte ens ska KÖRA den nya TRS2006 installationen innan du installerar SP1
Tack för ditt påpekande Kenny!

Jag har förstått att det är viktigt att göra som du säger och jag tänker läsa igenom instruktionerna noga innan jag börjar installera. Skälet till att jag tidigare har haft funderingar på att ta en liten "genväg" är inte lathet utan en viss oro för att inte kunna få tillbaka rutter och annat efter avinstallationen i början.

Jag har nu i alla fall kopierat HELA min TRS-installation på ett annat ställe på hårddisken. Därifrån måste jag väl kunna hitta och hämta det material som skall återföras efter uppgraderingen?

Hade jag inte lagt så mycket tid på ruttbyggande och annat så hade det varit frestande att skapa om allt från början igen, eftersom jag inte är riktigt nöjd idag med vissa detaljer på banan. Men en hel ombyggnad från början igen, det pallar jag bara inte...

MVH,
Håkan
Gammal 2006-06-19, 20:25   #5
jonni
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Standard

Det var inga problem att ladda hem det, det gick som på räls, men nu börjar väll svårigheterna.

Jonni.
jonni besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:41.